ابراز امیدواری مسکو به فروش دومین سامانه اس 400 به ترکیه

به گزارش ساری فان، معاون نخست وزیر روسیه بار دیگر از احتمال فروش دومین محموله از سامانه های پدافند موشکی اس 400 به ترکیه سخن گفت.

ابراز امیدواری مسکو به فروش دومین سامانه اس 400 به ترکیه

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با کمترین قیمت تور آنتالیا همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه شامگاه آدینه ابراز امیدواری کرد که ترکیه در آینده نزدیک دومین محموله از سامانه پدافندی اس-400 را از این کشور خریداری کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، بوریسوف در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره احتمال فروش دومین سامانه اس-400 به ترکیه، گفت: بسیار احتمال دارد که آنها این گزینه را استفاده نمایند و به همکاری با ما ادامه بدهند. ما برای این امر امیدواریم.

وی همچنین شرح داد: تا جایی که مربوط به صادرات سلاح می گردد، باید توجه داشت که رقابت در بازار سخت افزارهای نظامی همیشه سخت بوده است. ما قویاً دومین صندلی [دنیای] در حجم فروش [تسلیحات] را داریم.

معاون نخست وزیر روسیه درباره دلیل ترکیه برای خرید این سامانه های پدافندی از مسکو گفت: زیرا مؤلفه های آن در دنیا بهترین هستند. به صورت کلی، سامانه های پدافند هوایی روسیه یک سر و گردن بالاتر از رقبای خارجی هستند. وضعیتی که در عربستان سعودی رخ داد و پهپادها به تاسیسات نفتی حمله کردند، این مسئله را صریحا نشان داد.

بوریسوف همچنین با انتقاد از سامانه های پدافندی آمریکایی، توضیح داد: پاتریوت و دیگر سامانه ها شکست خوردند، در حالی که حملات مداوم علیه پایگاه ما حمیمم بدون رد خور، توسط پدافندهای هوایی ما دفع می شوند.

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید نموده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس-400 خریداری کند، تحریم خواهد نمود. دولت آمریکا میخواهد ترکیه را به دلیل خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400 از روسیه، تا انتها سال 2020 به صورت کامل از برنامه فراوری مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده های خریداری شده را نیز تعلیق نموده است.

پیشتر نیز مقام های مختلف روسی و ترکیه ای از احتمال امضای دومین قرارداد خرید این سامانه ها صحبت نموده بودند. دیمیتری شوگایف رئیس شرکت خدمات همکاری های فنی و نظامی روسیه (FSMTC) چند روز پیش گفته بود بسیار احتمال دارد که روسیه و ترکیه قراردادی را برای خرید سامانه دیگری از اس-400 در سال 2020 امضا نمایند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 96

به "ابراز امیدواری مسکو به فروش دومین سامانه اس 400 به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری مسکو به فروش دومین سامانه اس 400 به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید