آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره&zwnjجنوبی پس می&zwnjدهد

به گزارش ساری فان، ارتش آمریکا با بازگرداندن 12 سایت نظامی به کره جنوبی شامل تعدادی در مرکز سئول موافقت کرد و راه را برای پروژه های ساختمانی غیرنظامی پس از چندین سال چانه زنی بر سر این مساله هموار کرد.

آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره&zwnjجنوبی پس می&zwnjدهد

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای آمریکایی از جنگ دو کره در سال های 1950 تا 1953 در کره جنوبی هستند اما در سال های اخیر، دو کشور بر سر هزینه حضور و ابقای 28 هزار و 500 پرسنل آمریکایی در چند پایگاه مختلف مناقشه داشته اند.

12 سایت نظامی در میان 80 سایتی است که نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی در 2002 موافقت نموده بودند تا کنترل آنها را برای توسعه مجدد آنها به سئول بسپارند اما این فرایند به دلیل چانه زنی ها بر سر هزینه های دفاعی به تاخیر افتاد.

آژانس های دولتی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کردند، دو طرف در نهایت برنامه انتقال کنترل را برای 12 سایت نظامی با شرط ادامه گفتگوها درباره هزینه ها نهایی کردند.

چویی چانگ-وون، معاون وزیر هماهنگ کننده سیاست های دولت کره جنوبی گفت: ما با توجه به مسائل اجتماعی و مالی در جوامع ناشی از تاخیر و درخواست آنها برای بازگشت سریع، به این تصمیم جامع رسیدیم.

ساکنان در بعضی از مناطق چندین سال است که برای بازگشت این سایت ها برای استفاده غیرنظامی اعتراض نموده و می گویند، تاسیسات آمریکایی توسعه این مناطق را تحت شعاع قرار داده و نرخ ملک را تضعیف نموده اند.

در میان 12 سایت، شش باب در سئول، پایتخت از جمله دو مورد در پادگان یونگسان واقع است که محل استقرار مقر نیروهای آمریکایی درکره جنوبی بود تا اینکه آنها را در 2018 به کمپ هامفریز در جنوب سئول منتقل کردند.

دولت سئول میخواهد تا این سایت ها را نوسازی نموده و تاسیسات تجاری و مسکونی را برای یاری به توقف نوسان نرخ آپارتمان های منطقه بسازد.

وزارت بهداشت کره جنوبی و مقام های دولتی سئول نیز در حال آنالیز برنامه ای برای ساخت یک بیمارستان تخصصی مخصوص بیماری های عفونی در یکی از سایت های مستقر در پایتخت هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 776

به "آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره&zwnjجنوبی پس می&zwnjدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره&zwnjجنوبی پس می&zwnjدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید