گشت های دریانوردی خارجی در دریای جنوبی چین در نهایت منجر به فاجعه می گردد

به گزارش ساری فان، یک مقام ارشد نیروی دریایی چین گفت: گشت های آزاد دریانوردی که توسط نیروهای دریایی خارجی در دریای جنوبی چین انجام می گردد، می تواند در نهایت منجر به فاجعه گردد.

گشت های دریانوردی خارجی در دریای جنوبی چین در نهایت منجر به فاجعه می گردد

با ما همراه باشید و با تور هوایی چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که دادگاه بین المللی لاهه اخیرا با صدور حکمی، ادعاهای مطرح شده از سوی پکن در مورد دریای جنوبی چین را رد کرده است، اظهارات این مقام ارشد نیروی دریایی چین یک هشدار برای ایالات متحده آمریکا به شمار می رود.

چین رای صادر شده توسط دادگاه لاهه را به رسمیت نشناخته و فیلیپین از آن استقبال کرده است. کشورهای غربی و ژاپن از پکن خواسته اند تا به این رای احترام بگذارد که این مساله نیز با واکنش منفی چین روبرو شده است.

آمریکا طی ماه های گذشته بارها گشت های دریایی را در نزدیکی جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین انجام داده است. چین نیز حضور نظامی خود را در این منطقه افزایش داده است.

سان جیان گو دریادار نیروی دریایی چین و معاون اداره ستاد مشترک کمیسیون نظامی مرکزی چین تاکید نمود: آزادی دریانوردی یک مساله ساختگی است که توسط بعضی کشورها بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی توضیح داد: آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین چه زمانی آسیب دیده است؟ نه در گذشته و نه در شرایط کنونی و نه در آینده این مساله مسئله ای را ایجاد نخواهد کرد. چین بزرگترین ذینفع از آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین است و به کسی اجازه نمی دهد به آن آسیب بزند.

دادگاه بین المللی لاهه سه شنبه گذشته با صدور رای نهایی 497 صفحه ای اعلام کرده است که ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع و ذخایر دریای جنوبی چین، بی پایه و اساس است.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است.

آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 179

به "گشت های دریانوردی خارجی در دریای جنوبی چین در نهایت منجر به فاجعه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت های دریانوردی خارجی در دریای جنوبی چین در نهایت منجر به فاجعه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید