گرما در سواحل خزر تا 5 تیر ، جو آرام در تهران

به گزارش ساری فان، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه افزایش دما در نوار شمالی کشور تا ظهر پنج شنبه ادامه دارد، گفت: از بعدازظهر پنج شنبه 5 تیرماه و همچنین روز آدینه، دما بین 5 تا 8 درجه در سواحل خزر کاهش می یابد.

گرما در سواحل خزر تا 5 تیر ، جو آرام در تهران

به گزارش خبرنگاران، محمد اصغری در تبادل نظر با فارس در تشریح آخرین شرایط جوی کشور در روزهای آینده و امروز بیان نمود: بعدازظهر امروز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین ارتفاعات استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داریم و این شرایط در سه روز آینده خصوصاً در ساعات بعدازظهر در شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان حاکم خواهد بود.

وی اضافه نمود: در پنج روز آینده در شمال شرق و شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت که در زابل با گرد و خاک و کاهش دید همراه است.

اصغری با بیان اینکه افزایش دما در نوار شمالی کشور تا ظهر پنج شنبه ادامه دارد، گفت: از بعدازظهر پنج شنبه 5 تیرماه و همچنین روز آدینه با نفوذ جریانات خنک شمالی، ابتدا در سواحل شمالی و شمال غرب و شنبه و یکشنبه هفته آینده در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین 5 تا 8 درجه پیش بینی می گردد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر از اواخر وقت 5 تیرماه تا شنبه 7 تیرماه مواج است، گفت: روز 6 خرداد در سواحل خزر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد و روز شنبه این شرایط در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی و همچنین سواحل خزر حاکم است.

موج با ارتقاع 2 متر در دریای خزر

اصغری بیان نمود: از پنج شنبه شب تا روز یکشنبه 8 تیرماه متلاطم شدن دریا و موج تا ارتفاع یک و نیم و دو متر در دریای خزر پیش بینی می گردد که احتمال پاره شدن تورهای صیادی وجود دارد که توصیه می گردد در تردد قایق های سبک و تفریحی محدودیت اعمال گردد و شنا در سواحل متوقف گردد.

وی بیان نمود: به دلیل کاهش دما بین 5 تا 8 درجه در سواحل خزر و شمال غرب و روزهای شنبه و یکشنبه در تهران و شمال شرق کشور، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها و مرغداری ها با توجه به نوسانات دما، باید در دستور کار باشد.

اصغری گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان نمود: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری، جهت باد غربی و سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

وی اضافه نمود: روز آینده آسمان تهران صاف پیش بینی می گردد که این شرایط تا 7 تیرماه ادامه دارد، البته در بعضی ساعات وزش باد در پایتخت پیش بینی می گردد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 36 و 23 درجه خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 486

به "گرما در سواحل خزر تا 5 تیر ، جو آرام در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرما در سواحل خزر تا 5 تیر ، جو آرام در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید