کنترل وسایل برقی منزل از هر نقطه از کره زمین

به گزارش ساری فان، گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به ساخت سیستم هایی برای کنترل لوازم برقی مبتنی بر پلتفرم اینترنت اشیاء دست یافتند که به گفته آنها می توان وسایل برقی را با کمک موبایل از هر نقطه از جهان کنترل کرد.

کنترل وسایل برقی منزل از هر نقطه از کره زمین

سعید محمدی، مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه فعالیت این شرکت از 5 سال قبل در زمینه هوشمندسازی وسایل برقی آغاز شده است، گفت: محصولات تولیدشده در این شرکت در زمینه اینترنت اشیاء است، به این معنا که می توان وسایل برقی موجود در منزل را با کمک تلفن همراه کنترل کرد.

وی با تاکید بر اینکه طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای این محصولات از سوی محققان این شرکت اجرا شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این محصولات به بازارهای ایران عرضه شده است، ضمن آنکه خدمات پس از فروش نیز به متقاضیان عرضه خواهد شد.

محمدی سرپیچ هوشمند را از دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: این سرپیچ واسط میان لامپ و موبایل است و بر اساس نرم افزار طراحی شده، موبایل به وای فای داخل دستگاه متصل می شود و از طریق این کاربرد از هر مکانی می توان لامپ را روشن و یا خاموش کند.

به گفته وی به این سرپیچ امکان نصب لامپ تا 100 وات وجود دارد و در صورت سوختن لامپ به راحتی لامپ قابل تعویض است و به سرپیچ هیچ آسیبی وارد نخواهد شد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان هوشمندساز همه کاره را از دیگر محصولات تولید شده ذکر کرد و گفت: این سیستم برای کنترل هر وسیله برقی با تلفن همراه طراحی شده و قابل نصب بر روی لوستر، کولر، توستر و چای ساز و غیره است.

وی با بیان اینکه بر اساس این فناوری، سامانه ای را برای کنترل سایر دستگاه های برقی عرضه کردیم، خاطر نشان کرد: سیستم سرمایشی از جمله آن است، به این صورت که در روزهای گرم تابستان کاربر قادر است قبل از رسیدن به منزل کولرهای آبی را روشن کند. این سیستم دارای حالت کنترل دور کند و تند است.

محمدی، ساخت پریزهای هوشمند این شرکت را مبتنی بر این پلتفرم دانست و گفت: این پریز قادر است 4 دستگاه برقی را به طور همزمان کنترل و زمان بندی کند و هر کانال آن 10 آمپر جریان خروجی دارد.

به گفته وی برای کلیه محصولات این شرکت گارانتی تعویض بدون قید و شرط تا یکسال در نظر گرفته شده است.

این فناور با تاکید بر اینکه محصولات عرضه شده قابلیت ارتقاء را دارند، یادآور شد: سرورهای ما در داخل و خارج کشور است و امکان ارتقای این محصول وجود دارد، به گونه ای که اگر محصولی را به روز رسانی کنیم، امکان تغییر چیپ های سیستم های عرضه شده برای به روز رسانی آنها وجود دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1056

به "کنترل وسایل برقی منزل از هر نقطه از کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل وسایل برقی منزل از هر نقطه از کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید