پلیس پاریس 200 معترض را بازداشت کرد

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس فرانسه امروز شنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که 200 نفر را در جریان تظاهرات جلیقه زردها در شهر پاریس بازداشت نموده است.

پلیس پاریس 200 معترض را بازداشت کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تظاهرات امروز علیرغم موج جدید شیوع ویروس کرونا در فرانسه، در شهرهای پاریس، لیون، مارسی، نیس و نانت برگزار گردید.

تصاویر زنده ارسالی از سوی خبرگزاری اسپوتنیک نشان می دهد که در پاریس میان پلیس و تظاهرات کنندگان درگیری نیز روی داده است.

این در حالیست که آخرین تجمع اعتراضی جلیقه زردها 27 اردیبهشت ماه امسال برگزار گردیده بود که در آن تعدادی از معترضان از سوی پلیس فرانسه بازداشت شدند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از 17 ماه نوامبر سال 2018 میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان شروع شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

مجلس فرانسه در اثنای تظاهرات های گسترده مردمی در این کشور لایحه ضد خرابکاری دولت این کشور که با هدف تشدید برخورد با اقدامات به اصطلاح مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواستار استعفای او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 575

به "پلیس پاریس 200 معترض را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس پاریس 200 معترض را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید