هوای اصفهان ناسالم است

به گزارش ساری فان، شرایط کیفی هوای کلان شهر اصفهان یکشنبه 11 اسفند در شرایط نارنجی قرار گرفت و برای گروه های حساس ناسالم شد.

هوای اصفهان ناسالم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان امروز یکشنبه 11 اسفند با میانگین 138 (AQI) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

شرایط هوای کلان شهر اصفهان هم اکنون در میدان احمد آباد 208 بسیار ناسالم، خیابان دانشگاه 130 ناسالم برای گروه های حساس، خیابان استانداری 115 ناسالم برای گروه های حساس، و بزرگراه خرازی 103 در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس است.

شاخص کیفی هوای شاهین شهر با 58 (AQI)، مبارکه 59، سجزی 60 سالم و نجف آباد 84 سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و شرایط آلودگی هوا را نمایش می دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

بر پایه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار تا اواسط روز یکشنبه بر روی استان است که بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان به صورت صاف تا قسمتی ابری و در مناطق مرکزی غبار محلی پیش بینی می شود.

از بعدازظهر یکشنبه با ورود سامانه بارشی به استان به تدریج شاهد افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود و اواخر یکشنبه و اوایل دوشنبه در مناطق غرب و شمال بارش باران پیش بینی می شود؛ هرچند در مناطق مذکور شدت بارش ها چندان زیاد نخواهد بود.

اصفهان در زمره شهرهای آلوده ایران از نظر هواست و این پدیده در فصول سرد و پایداری هوا تشدید می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 229

به "هوای اصفهان ناسالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای اصفهان ناسالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید