همکاری ایران و اسپانیا در زمینه توسعه گردشگری

به گزارش ساری فان، کارلوس آرسن گیل دلاسرنا در مراسم شروع به کار کارگاه آموزشی بین المللی مدیریت گردشگری پایدار در محوطه های میراث جهانی ایران که در هتل لاله کاروانسرای عباسی بیستون در حال برگزاری است، اضافه کرد ایران گام بزرگی برای تقویت و ارتقای جایگاه گردشگری برداشته و می خواهد آمار گردشگران خود را از رقم فعلی پنج میلیون نفر در سال به 20 میلیون نفر تا سال 2020 برساند که گام بزرگی است.

همکاری ایران و اسپانیا در زمینه توسعه گردشگری

کارلوس آرسن گیل دلاسرنا معاون سفیر اسپانیا در ایران با بیان اینکه رسیدن به این آمار 20 میلیون نفر جهانگرد در سال بسیار مشکل است گفت:

ایران از ظرفیت های بسیار زیادی که در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی دارد می تواند برای تحقق این گام خود بهره ببرد.

دلاسرنا به تجربیات کشور اسپانیا در حوزه جهانگردی اشاره نمود و افزود:

برای توسعه صنعت جهانگردی در جهان سازمان بین المللی یونسکو و کشورهایی مانند اسپانیا که تجربیاتی در این ارتباط دارند می توانند کشورها را یاری نمایند و آمادگی یاری به ایران را در این ارتباط داریم.

بعلاوه 15 درصد مشاغل موجود در اسپانیا نیز متعلق به حوزه جهانگردی است و این نشان دهنده مقدار اهمیت و جایگاه این صنعت و تاثیرات آن بر حوزه مالی است.

معاون سفیر اسپانیا، حفظ هویت و فرهنگ جوامع محلی را به موازات تقویت و ارتقای جایگاه جهانگردی در کشور مهم دانست و گفت که نباید هویت، فرهنگ و آداب و رسوم جوامع محلی در فرآیند توسعه صنعت جهانگردی آسیب ببیند.

اسپانیا سالانه میزبان 70 میلیون نفر جهانگرد است، عایدی این کشور از محل جهانگردی را سالانه 60 میلیارد دلار ذکر کرد و این رقم معادل 13 درصد عایدی کشور است.

منبع: کجارو
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1397

به "همکاری ایران و اسپانیا در زمینه توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و اسپانیا در زمینه توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید