همه چیز درباره کشتی های تفریحی کروز و اقیانوس پیما

به گزارش ساری فان، کشتی کروز، برخلاف کشتی های اقیانوس پیما که مسافران را از یک نقطه کره زمین به نقطه دیگر در آن سوی اقیانوس ها منتقل می کند، یک کشتی لوکس است که امکان یک سفر تفریحی را برای مسافران در منطقه ها نزدیک به ساحل یا بین بندرها فراهم می کند. مسافرت با کشتی های کروز، یک سفر رفت وبرگشت یک روزه تا حداکثر یک هفته است.

همه چیز درباره کشتی های تفریحی کروز و اقیانوس پیما

امکانات رفاهی کشتی کروز

کشتی های مسافرتی فقط وسیله حمل ونقل به مقصد تعطیلات نیستند، بلکه آن ها مانند یک شهرک با امکانات کامل هستند، که مسافران هرگز نمی خواهند از آن پیاده شوند.

  • کافی شاپ ها و استراحتگاه: افراد می توانند در کافی شاپ ها بنشینند، موسیقی گوش دهند و نوشیدنی موردعلاقه خود را بنوشند.
  • رستوران های ویژه: آن ها می توانند غذاهای خوشمزه که از طریق آشپزهای متخصص درست شده اند، سفارش دهند.
  • زمین های گلف: افراد می توانند از بازی در زمین گلف لذت ببرند.
  • شنا و اسپا: در کشتی کروز بهترین استخرهای آب گرم برای مسافران فراهم شده است و آن ها می توانند تجربه یک شنای به یادماندنی را داشته باشند.
  • کتابخانه ها: در کشتی کروز کتابخانه ها مکان راحتی برای نشستن مسافران و مطالعه کتاب های موردعلاقه آن ها فراهم می کند.
  • سالن تئاتر: مسافران می توانند در سالن های تئاتر به سخنرانی افراد مشهور یا کنسرت های خوانندگان موردعلاقه خود گوش دهند.
  • مراکز ورزشی: افراد می توانند در سالن های ورزشی با تجهیزات و امکانات پیشرفته هر روز ورزش نمایند.
  • نمایشگاه های هنری: مسافران می توانند از دیدن تازهترین آثار هنری شگفت زده شوند و مهارت های تازه کسب نمایند.

تاریخچه کشتی های کروز

در اوایل قرن بیست و یکم، زمان اوج سفرهای دریایی در سرتاسر اقیانوس ها، تنها روش حمل ونقل استفاده از کشتی بود. بنابراین رقابت بین شرکت های مختلف باعث ارائه برخی از خدمات باشکوه تر و بهتر در طول سفر شد؛ اما به دلیل طولانی بودن سفر و استفاده بهینه از سوخت و سایر ملزومات فضای زیادی برای تجملات وجود نداشت.

شرکت های مسافربری برای دوباره علاقه مند کردن مردم به سفرهای دریایی به یک چیز کاملاً متفاوت و مهیج احتیاج داشتند. بنابراین، این شرایط برای راه اندازی یک کشتی سرگرمیی ایده آل بود و این همان چیزی است که باعث محبوبیت سفرهای دریایی شد. بر این اساس، کشتی هایی طراحی شد که با توقف های زیاد در محیط های عجیب وغریب، سفر را کوتاه تر و فضای بیشتری برای سرگرمی و سرگرمی فراهم می کرد. مناسب است که این کشتی سرگرمیی را به یک هتل شناور که دارای خدمه ای مهمان نواز است، تشبیه کنیم.

کشتی های اقیانوس پیما

کشتی اقیانوس پیما یک کشتی مسافربری است که برای هدایت مردم از یک نقطه به نقطه دیگر طراحی شده است. به عنوان مثال، مسافران با کشتی اقیانوس پیما می توانند از انگلستان به ایالات متحده سفر نمایند. با این حساب، جای تعجب نیست که کشتی های اقیانوس پیما قبل از کشتی های سرگرمیی شروع به کار کرده اند. کشتی های اقیانوس پیما مقاوم و محکم ساخته شده اند؛ زیرا ممکن است لازم باشد هنگام مسافرت از طریق اقیانوس آزاد در برابر انواع شرایط جوی پرتحرک مقاومت نمایند. ویژگی های این کشتی ها عبارت است از:

  • سینه کشیده کشتی: سینه کشتی در اقیانوس پیما کشیده تر است. دلیل طراحی این کشیدگی برای اطمینان از محافظت بدنه اصلی کشتی در برابر امواج اقیانوس می باشد.
  • بدنه مقاوم: کشتی های اقیانوس پیما معمولاً از جنس فولاد بسیار مستحکم هستند.
  • خدمه در بالای کشتی قرارگرفته است: تقریباً همه کشتی های اقیانوس پیما کابین خدمه را در بالای عرشه قرار داده اند. این نه تنها به منظور اطمینان از دید خوب، بلکه برای محافظت از ناوبری در برابر تغییرات آب وهوا می باشد.
  • مکان قایق های نجات: کشتی های اقیانوس پیما به ویژه در فصل زمستان در معرض خطرات سنگین دریایی هستند. به همین ترتیب، قایق های نجات در کشتی های اقیانوس پیما معمولاً در نزدیکی عرشه کشتی قرار دارند تا در مواقع ضروری به راحتی از آن ها استفاده شود.
  • سرعت: کشتی های اقیانوس پیما برای سفرهای طولانی مدت طراحی شده اند و به همین دلیل سرعت بیشتری نسبت به کشتی های سرگرمیی دارند. همچنین سرعت بالا برای حفظ برنامه هایی است که ممکن است به دلیل تغییرات آب وهوای کنسل شوند.

مقایسه کشتی های سرگرمیی کروز و اقیانوس پیما

درواقع، درحالی که یک کشتی سرگرمیی کروز در هنگام طوفان سرعت خود را کم می کند، کشتی های اقیانوس پیما با سرعت زیاد و به شدت با امواج برخورد می نمایند. برخلاف کشتی سرگرمیی کروز، جایی که مردم با خوشحالی هفته ها در دریا آرام می گیرند، کشتی های اقیانوس برای سرعت ساخته می شوند. این بدان معناست که کشتی های اقیانوس پیما به طورمعمول سوخت بیشتری نسبت به کشتی های سرگرمیی حمل می نمایند. دیواره بدنه در کشتی های اقیانوس پیما مقاوم تر و ضخیم تر (40٪ فولاد بیشتر) از کشتی های کروز است.

منبع: ژیوار
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1404

به "همه چیز درباره کشتی های تفریحی کروز و اقیانوس پیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کشتی های تفریحی کروز و اقیانوس پیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید