هزینه تحصیل در آلمان

به گزارش ساری فان، هزینه تحصیل در آلمان بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید، متغیر است. به طور معمول هزینه ها در آلمان به نسبت سایر کشورها پایین تر است و ارزان است. از طرفی نظام آموزشی آلمان بسیار عالی می باشد. بعلاوه سطح علمی دانشگاه ها بالا است. بیشتر دانشگاه های آلمان مورد تایید نظام آموزشی ایران می باشد. ما در این مقاله اول اطلاعاتی در خصوص آلمان و دانشگاه های معروفش می دهیم. سپس شرحی کلی از هزینه های تحصیل در رشته های مختلف در آلمان می دهیم. از طرفی برای دریافت مشاوه می توانید با موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید. این موسسه با تجربه ای درخشان به شما در زمینه تحصیل در آلمان یاری می نماید. از طرفی اگر هر سوال یا ابهامی در این مورد دارید، مشاوران میرداماد آماده مشاوره به شما عزیزان هستند.

هزینه تحصیل در آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

تحصیل در آلمان

آلمان کشوری صنعتی است. مرکز آلمان برلین است که شهری مدرن و نو می باشد. درست بر خلاف مونیخ که شهری سنتی است. تمامی دانشگاه های آلمان عالی هستند. در حدی که 30 دانشگاه این کشور جزء 250 دانشگاه برتر دنیا می باشد. شما در آلمان علاوه بر تحصیل می توانید مشغول به کار هم شوید.

هزینه تحصیل در آلمان شامل هزینه خوراک، پوشاک و خوابگاه می باشد. به طور تقریبی شما برای هر ماه مبلغ حدود 800 یورو احتیاج دارید. باید در نظر داشت که هزینه تحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل در سایر رشته ها در این کشور فرق دارد.

مزایای تحصیل در آلمان

شما برای تحصیل در هر رشته ای که بخواهید در آلمان درس بخوانید، احتیاج ندارید که حتما آلمانی یاد بگیرید. شما باید مدرک معتبر زبان داشته باشید. با تسلط بر زبان انگلیسی می توانید دروس را پاس کنید. شما می توانید حدود یک سال دنبال کار مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی تان باشید و کار پیدا کنید.

این گونه می توانید اقامت دائم این کشور را بدست آوردید. بعلاوه می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. تمام دانشگاه های آلمان آموزشی عمل گرا دارند، یعنی بر خلاف ایران فقط آموزش های تئوری را یاد نمی گیرید؛ بلکه شما برای بازار کار آماده می شوید.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در آلمان

مدت زمان 3 سال طول می کشد که شما مدرک لیسانس خود را کسب کنید. شما در ترم تابستانه و زمستانه در آلمان مشغول به تحصیل می شوید. هزینه مسکن در شهر هامبورگ گران تر از شهر برلین است. پس هزینه تحصیلی شما در مجموع برای دانشگاه های واقع در این شهر بیشتر است؛ اما هزینه اینترنت در آلمان اختلاف زیادی بین شهرها وجود ندارد.

به طور معمول هزینه تحصیل در آلمان 2020 حدود 150 یورو هر ترم برای خدمات دانشجویی می باشد. هزینه بیمه حدود 80 یورو در ماه وهزینه زندگی حدود 800 یورو در ما برای شما خرج دارد. هزینه مسکن در شهر هامبورگ گران تر از شهر برلین است.

پس هزینه تحصیلی شما در مجموع برای دانشگاه های واقع در این شهر بیشتر است؛ اما هزینه اینترنت در آلمان اختلاف زیادی بین شهرها وجود ندارد.

موسسه میرداماد به شما جهت مهاجرت به آلمان و کم کردن هزینه ها و حتی دریافت بورسیه تحصیلی یاری می نماید.

هزینه تحصیل در آلمان پزشکی

عده زیادی خواستار این هستند که در دانشگاه های خارج از کشور در رشته پزشکی به طور رایگان تحصیل نمایند. همان طور که گفته شد هزینه های تحصیل در آلمان به نسبت پایین است. البته باید بگویم که دانشگاه های آلمان به دو دسته دولتی و خصوصی تبدیل می شوند.

حدود 6 سال زمان میبرد تا شما بتوانید مدرک پزشکی خودتان را دریافت کنید. دو سال از این 6 سال شما مشغول گذراندن دوره قبل بالینی هستید. بعلاوه با مفاهیم اولیه پزشکی آشنا خواهید شد. هزینه تحصیل در آلمان در رشته پزشکی دانشگاه خصوصی حدود 20 هراز یورو می باشد که این مبلغ، مبلغ بالایی است.

هزینه تحصیل در آلمان دندانپزشکی

یه طور معمول برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان به 10 ترم زمان احتیاج دارید. در مجموع شما باید 3 فاز تحصیلی از جمله پیش بالینی، بالینی و آزمون ایالتی را پشت سر بگذرانید. بعلاوه برای اخذ مدرک تخصصی مثل جراحی و یا ارتودنسی احتیاج است که شما 3 سال دیگر تحصیل کنید.

نتیجه گیری

تحصیل در آلمان مزایای زیادی نسبت به سایر کشورها دارد. هزینه تحصیل در آلمان بسیار ارزان است. باید علاوه بر هزینه دانشگاه، هزینه زندگی که شامل خوراک، پوشاک، درمان و بیمه را هم در نظر بگیرید.

موسسه میرداماد از ابتدا تا انتهای مهاجرت به آلمان و سایر کشورها و دریافت ویزا با شما همراه خواهد بود، برای دریافت مشاوره با آنها در ارتباط باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1170

به "هزینه تحصیل در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تحصیل در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید