نگاه کردیم که شیراز شهر نمونه گردشگری نشود

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران، رضا محمدیان بعدازظهر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز تأکید کرد: وجود مناطق نمونه گردشگری، زیرساخت های مناسب، تعداد اماکن تاریخی ، تعداد موزه ها، طبیعت، تعداد رویدادهای برگزارشده و تعداد گردشگران ورودی (داخلی و خارجی) معیارهای موردتوجه اعضای هشتمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری های اسلامی برای انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 بوده است.

نگاه کردیم که شیراز شهر نمونه گردشگری نشود

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط هواپیما تا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی ادامه داد: این در حالی است که شهر شیراز در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و بالغ بر سه هزار اثر ثبت شده ملی در شیراز و استان فارس وجود دارد و این شهر نه تنها در تعداد آثار و جاذبه های گردشگری حرف برای گفتن دارد بلکه تنوع آثار و جاذبه ها در زمینه های مختلف نیز قابل توجه است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: شهر شیراز به برکت وجود حرم های مطهر حضرت شاه چراغ (ع)، سید علاءالدین حسین(ع) و امام زادگان بی شماری که به این شهر برکت بخشیده اند، سومین حرم اهل بیت (ع) است که زمینه حضور گردشگران مذهبی را دارد.

محمدیان اضافه کرد: شیراز با توجه به سابقه ای که به عنوان پایتخت حکومت های اسلامی در دوره های مختلف دارد، زمینه حضور گردشگرانی از کشورها و تمدن های اسلامی در این شهر وجود دارد، حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی دارد تا در عرصه فرهیختگان ادبی دستی بالای دستش نباشد و مرکزی باشد برای توسعه گردشگری شعر و ادب.

عضو شورای شهر شیراز تأکید کرد: جای تأسف است برای ما و همه مسئولین و متولیان که هرروز شهری در کشور نامی به دست می آورد و شیراز از قافله عقب مانده است.

وی اضافه کرد: اصفهان لقب شهر صنایع دستی به خود می گیرد، اهواز به عنوان شهر خلاق ادبی ثبت جهانی می گردد و تبریز هم شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 شد.

عضو شورای شهر شیراز توضیح داد: هیچ موفقیتی برای استان ها و شهرها به دست نمی آید مگر اینکه مسئولین استان و شهر به ظرفیت ها توجه داشته باشند.

محمدیان تأکید کرد: مسئولین شهر و استان فارس همگی نشستن و نگاه کردند که شیراز شهر نمونه گردشگری نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 142

به "نگاه کردیم که شیراز شهر نمونه گردشگری نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه کردیم که شیراز شهر نمونه گردشگری نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید