موزه جهانی فوتبال در زوریخ ، تصاویر

به گزارش ساری فان، موزه جهانی فوتبال (به انگلیسی: FIFA World Football Museum) را باید برترین مکان برای تماشای تاریخچه مصوری از ورزش فوتبال و نگهداری میراث گرانبهای این ورزش پرطرفدار دانست.

موزه جهانی فوتبال در زوریخ ، تصاویر

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دانیال بیشتر بدانید.

این مکان تماشایی که وسعتی بیش از سه هزار متر مربع از خاک زوریخ را در برگرفته است، با استفاده از مدرن ترین تجهیزات چند رسانه ای و تعاملی، ورزش بین المللی فوتبال را از جوانب مختلفی مورد مطالعه و آنالیز قرار داده و اطلاعات ارزشمندی از تاریخچه ورزش فوتبال را به شیوه ای سرگرم نماینده به خریداران بلیط هواپیما سوئیس و بازتماشامایندگان ارائه می دهد.

چرا بازدید از موزه دنیای فوتبال پیشنهاد می شود؟

بهترین مکان برای آشنایی با تاریخچه فوتبال و مطالعه تاثیر آن بر زندگی مردم در ادوار مختلف محسوب می شود.

اطلاعات ارزشمندی از ورزش پرطرفدار فوتبال را به بازتماشامایندگان عرضه می دارد.

از بهترین تجهیزات آموزشی چند رسانه ای و تعاملی برای روایت تاریخچه فوتبال بهره جسته است.

بیش از هزار شیء خاطره انگیز از مسابقات بیادماندنی تاریخ فوتبال را به معرض نمایش گذاشته است.

از امکانات رفاهی متعددی برخوردار بوده و اغذیه فروشی مناسبی را در خود جای داده است.

موزه دنیای فوتبال کجاست؟

همانطور که در ابتدا هم ذکر گشت، موزه دنیای فوتبال در کشور سوئیس و در شهر تماشای زوریخ واقع شده است و شما برای بازدید از این مکان باید بلیط هواپیما زوریخ را بخرید. از آنجایی که این موزه در نزدیکی ایستگاه قطار اِنگی (Enge) و در ناحیه 2 این شهر قرار گرفته، دسترسی به آن به وسیله قطار، مترو و حتی اتوبوس های زوریخ امکان پذیر است.

ورود به موزه دنیای فوتبال

موزه دنیای فوتبال از چندین نمایشگاه مختلف سمعی بصری در سه طبقه مجزا تشکیل شده است. شما پس از خرید بلیط هواپیما زوریخ و یافتن این مکان، باید بلیط ورود به موزه را تهیه کنید. پس از پرداخت هزینه بلیطی که بهای چندان گزافی ندارد، وارد موزه دنیای فوتبال خواهید شد. در همان بدو ورود، یکی از کارکنان موزه شما را به سمت رختکن موزه هدایت می نماید.

در این مکان باید وسایل شخصی خود را در کمدی فلزی و قفل دار که نام ستارگان فوتبال روی هرکدام از آن ها درج شده است، رها کنید. به خاطر داشته باشید که بلیط خود را پس از ورود به موزه دور نیندازید، چراکه برای تحویل گرفتن وسایل باید بلیط ورودی خود را به امانات ارائه دهید.

بخش های مختلف موزه دنیای فوتبال

موزه دنیای فوتبال از چهار بخش مجزای سیاره فوتبال، زیربنای فوتبال، گالری جام دنیای و عرصه های بازی تشکیل شده است. در این بخش ها سعی برآن شده است که تاریخچه فوتبال و جهت طولانی را که این ورزش محبوب از دیرباز تا به امروز پیموده، به شکلی سرگرم نماینده و با یاری مانیتورهایی وسیع و جدیدترین تکنولوژی تعاملی روز برای بازتماشامایندگان روایت شود و چگونگی تاثیر این ورزش بر اتحاد و همبستگی مردم ملل مختلف توضیح داده شود. در ادامه با تک تک این بخش های مجذوب نماینده آشنا خواهید شد.

بخش سیاره فوتبال: پس از تحویل وسایل شخصی، وارد سالن بزرگی خواهید شد که در آن نمودار مجذوب نمایندهی از وقایع مهم فوتبال به ترتیب تاریخ وقوع به معرض نمایش گذاشته شده است.

در این نمودار با نکات بسیار مجذوب نمایندهی درباره تاریخچه فوتبال و تغییر و توسعه قوانین آن آشنا خواهید شد. به اسم مثال در این بخش خواهید خواند که قوانین استفاده از کارت زرد و قرمز در سال 1970 تصویب شده است و بعلاوه در گذشته، چیزی به نام چهارچوب دروازه وجود نداشت و دروازه بانان می توانستند از دستان خود برای حمل توپ در مرکز زمین هم استفاده نمایند.

در بخش بعدی وارد گالری مجذوب نمایندهی خواهید شد که در آن، لباس ملی 209 کشور دنیا به شکلی بسیار زیبا و رنگین کمانی به معرض نمایش گذاشته است. بی تردید یافتن لباس تیم ملی کشورمان در این مکان سرگرم نماینده و هیجان انگیز خواهد بود.

بخش زیربنای فوتبال: اگر بعد از بازدید از بخش سیاره فوتبال، از پله هایی که به شکل پله های استادیوم طراحی شده اند، پایین بروید، خود را در مکانی خواهید دید که به بنیانگذار فدراسیون بین المللی فوتبال اختصاص داده شده است. در این مکان صفحه نمایش لمسی بزرگی را خواهید دید که در آن آمارهای بسیار جالبی درباره تیم ملی فوتبال شما ارائه شده است. بعلاوه صحنه های کوتاه و مجذوب نمایندهی از رقابت های ماندگار فوتبال در تلویزیون ها و مانیتورهای بزرگی که روی سقف و دیوار این مکان تعبیه شده اند، به نمایش درآمده است.

بخش گالری جام دنیای: بی تردید مجذوب نماینده ترین و هیجان انگیزترین بخش موزه اینجاست: در گالری جام دنیای، کاپ حقیقی جام دنیای، کاپی که از 6 کیلوگرم طلای خالص ساخته شده، به معرض نمایش گذاشته شده است.

نکته جالب این است که پیش از تاسیس موزه دنیای فوتبال در سال 2016، این کاپ هیچگاه در معرض نمایش عموم قرار داده نشده بود و کاپی که تیم های قهرمان پس از اتمام جشن قهرمانی در استادیوم به خانه می برند، نسخه کپی شده این کاپ بود.

افزون بر کاپ جام دنیای، در این بخش اطلاعات بسیار جالب و مفیدی را درباره قهرمانان کاپ جام دنیای خواهید یافت و صحنه های تماشایی قهرمانی تیم های مختلف را در مانیتورهای اطراف سالن خواهید دید.

بخش عرصه های بازی: در این بخش روی جایگاه های راحتی که به شکل بلندگو طراحی شده اند، خواهید نشست و آهنگ زیبایی را از میان آهنگ هایی که در مراسم های افتتاحیه و اختتامیه فوتبال اجرا شده اند، از تبلتی که به شما داده می شود، انتخاب و پخش خواهید کرد.

در حین شنیدن موسیقی دلخواهتان می توانید داستان زندگی افرادی را بخوانید که وقت خود را داوطلبانه صرف سازماندهی لیگ قهرمانی فوتبال نموده اند. چنانچه به بازی های کامپیوتری علاقه دارید، می توانید به وسیله کنسول بازی پلی استیشن، بازی فیفا را اجرا کنید و دقایقی را سرگرم این بازی مجذوب نماینده شوید.

اگر از بازی کامپیوتری خسته شدید و دوست دارید مهارت خود را در فوتبال واقعی نشان دهید، محوطه پینت بال برای شما طراحی شده است. در این مکان با اسکن بلیط ورودی خود در یکی از پایانه ها، نام یکی از بازیکنان اسطوره ای فوتبال به شما اختصاص میابد و شما تحت این نام می توانید در چالش هایی مثل دریبل زنی، ضربات کرنر و ... شرکت کنید و مهارت خود را به معرض نمایش بگذارید و خود را محک بزنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه دنیای فوتبال چقدر است؟

همان طور که پیش تر هم ذکر گشت، برای بازدید از موزه دنیای فوتبال و استفاده از امکانات متنوع آن باید مبلغی را به اسم هزینه ورودی پرداخت کنید. در خصوص زمان پیشنهادی هم باید گفت که برای بازدید از کلیه بخش های این موزه حداقل به دو ساعت زمان احتیاج است.

فصل مناسب برای بازدید از موزه دنیای فوتبال چه زمانی است؟

از آنجایی که موزه دنیای فوتبال در مکانی سرپوشیده واقع شده و از تهویه مطبوع و مناسبی برخوردار است، در هر زمان از سال می توانید بدون هیچ نگرانی بابت شرایط آب و هوایی شهر زوریخ با خرید بلیط هواپیما از این مکان بازدید کنید. اما اگر قصد دارید از بعضی دیگر از اماکن فضای باز شهر تماشایی زوریخ تماشا کنید، بهتر است بلیط هواپیما سفرمارکت را در زمانی میان ماه های ژوئن تا آگوست بخرید.

چگونه به موزه دنیای فوتبال برویم؟

موزه دنیای فوتبال در نزدیکی ایستگاه قطار اِنگی قرار گرفته و بازدید از آن به وسیله قطار، اتوبوس یا تروما به راحتی امکان پذیر است. اگر با خودروی شخصی به این مکان سفر می کنید، بهتر است خودروی خود را در پارکینگ هورلیمان اریل (Hürlimann Areal) که در فاصله ده دقیقه ای این مکان واقع شده است، پارک کنید.

در نزدیکی موزه دنیای فوتبال از چه جاهای تماشای دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه ریتبرگ: 700 متر

خانه اپرا زوریخ: 1.3 کیلومتر

کلیسای سنت پیتر زوریخ: 1.8 کیلومتر

موزه هنری کونستهاوس زوریخ: 2.1 کیلومتر

خانه لوکوربوزیه: 2.4 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه دنیای فوتبال برای اقامت وجود دارد؟

هتل شراتون زوریخ نیوس اسکلوس: 600 متر

هتل پارک هیات زوریخ: 650 متر

هتل پارکس ریتبرگ: 700 متر

اقامتگاه موتل وان زوریخ: 700 متر

اقامتگاه بی تو بوتیک هتل پلاس اسپا: 700 متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه دنیای فوتبال هستند؟

رستوران سوآن لانگ: 37 متر

رستوران کوورکینگ لانج تسینرپلاتس: 95 متر

رستوران سوسو: 100 متر

رستوران فوجیا آو جِپَن: 100 متر

رستوران مک دونالدز: 170 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1133

به "موزه جهانی فوتبال در زوریخ ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه جهانی فوتبال در زوریخ ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید