موزه تخصصی هنر رشتی دوزی به زودی راه اندازی می گردد

به گزارش ساری فان، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از راه اندازی موزه دائمی هنر رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی رشت در روز های آینده اطلاع داد.

موزه تخصصی هنر رشتی دوزی به زودی راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از رشت، مسعود حلاج پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در بازدید از مراحل پایانی راه اندازی موزه رشتی دوزی در عمارت کلاه فرنگی رشت گفت: موزه تخصصی هنر فاخر رشتی دوزی برای آشنایی مخاطبان با آثار و مراحل فراوری این هنر ملی شهر رشت راه اندازی می گردد.

او اضافه کرد: فاز موزه دائمی هنر رشتی دوزی بر اساس برنامه ریزی های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان و گردشگران با صنعت رشتی دوزی و آثار ارزشمند هنرمندان گیلانی در روز های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: هنر رشتی دوزی از جمله هنر های ارزشمند و تاریخی مردم گیلان بوده و آثار فراوریی هنرمندان رشتی دوزی از پتانسیل زیادی برای تکمیل حلقه زنجیره ارزش گردشگری و معرفی برند گردشگری شهر رشت در سطح داخلی و بین المللی برخوردار است.

حلاج پور بعلاوه به مراحل تکمیل این موزه اشاره نمود و گفت: پس از ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی هنر رشتی دوزی در گام بعدی ایجاد و راه اندازی موزه ارائه آثار و بعلاوه مراحل و تکنیک های به کار رفته در این صنعت در دستور کار این اداره کل نهاده شد.

او یادآور شد: با انتخاب مکان عمارت تاریخی کلاه فرنگی رشت برای راه اندازی موزه رشتی دوزی و بعلاوه جمع آوری آثار فراوری شده به وسیله هنرمندان به زودی شاهد راه اندازی این موزه تخصصی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: با ثبت ملی و ایجاد موزه آثار فراوریی هنرمندان این رشته که توانایی رقابت با بهترین فراوریات صنایع دستی کشور را داراست، امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط، برند رشتی دوزی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حلاج پور توضیح داد: دستگاه های اجرایی، چون شهرداری کلانشهر رشت با اختصاص فضای محیطی اطراف عمارت کلاه فرنگی برای ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی ارائه محصولات فراوریی هنرمندان و بعلاوه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه رویداد های گردشگری به حمایت از فروش محصولات هنرمندان استان گیلان یاری نمایند.

شهر رشت سال گذشته با موضوع هنر رشتی دوزی در لیست شهر های ملی صنایع دستی کشور به ثبت رسید.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1383

به "موزه تخصصی هنر رشتی دوزی به زودی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تخصصی هنر رشتی دوزی به زودی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید