مرثیه ای برای یک رویا

به گزارش ساری فان، لیورپول و قهرمانی لیگ برتر تبدیل به عاشق و معشوقی شده اند که قرار نیست به یکدیگر برسند.

مرثیه ای برای یک رویا

میعاد نیک| دود شیوع بیماری کرونا و پاندمی آن در سراسر جهانِ فوتبال بیش از همه به چشم صدرنشینان لیگ های معتبر فرو رفته و آرزوهای آنها را یک شبه نابود کرده است. در بوندس لیگا، بایرن مونیخ برای کسب سی ومین عنوان داخلی تلاش می کرد، پاری سن ژرمن مانند همیشه نزدیک ترین تیم به جام لوشامپیونا محسوب می شد، رقابت رئال مادرید و بارسلونا برای کسب قهرمانی لالیگا و جدال یوونتوس و لاتزیو برای فتح اسکودتو به بالاترین سطح هیجان رسیده بود تا سروکله کووید-19 پیدا شد و همه لیگ های معتبر را تعلیق کرد. سوای همه تیم های بالا، ماجرای لیورپول و جام لیگ جزیره تبدیل به یک رمان تراژدی غمگین و تکراری شده. پس از لیز خوردن معروف استیون جرارد در بازی مقابل چلسی، لیورپولی که برخلاف سال های گذشته اش بسیار به فتح لیگ برتر نزدیک شده بود، به یک باره کاخ آرزوهای خود را توسط دمبابا تخریب شده دید و استیوی جی محبوب نیز نقش اول تخریب این رویا به شمار می رفت. لیورپول در سال 2014 نتوانست با صدرنشینی به کار خود انتها دهد تا تمام آن رویاها به سال 2020 و تیم قدرتمند یورگن کلوپ منتقل شود. آقای معمولی که ظرف 4 سال توانست لک لک های آنفیلد را به 3 فینال باشگاهی اروپایی و یک عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر برساند، امسال همه شرایط را برای کسب قهرمانی انگلیس پس از 30 سال مهیا می دید.

لیورپول با اختلاف 25امتیازی نسبت به منچسترسیتی به صدر جدول تکیه زده، تنها یک باخت را طی 29 بازی متحمل شده و شانس اصلی فتح لیگ جزیره محسوب می شد تا دو هفته سیاه کلوپو فرا برسد. لیورپول در خانه واتفورد با شکست سنگین 3 بر صفر بدرقه شد تا رکورد یک فصل بدون باخت و جام طلایی لیگ همچنان برای آرسنال و ونگر محفوظ بماند، پس از آن توسط چلسی از اف اِی کاپ حذف شد تا رویای کسب سه گانه برای آنفیلدی ها خراب شود و اتلتیکومادرید نیز لیورپول را در مرسی ساید شکست داد تا تنها جام باقی مانده برای قرمزها همین لیگ برتر باشد. با حذف از تمامی رقابت ها، کلوپ و شاگردانش برای فتح پریمیرلیگ پس از 30 سال تمام تمرکز خود را به کار گرفتند تا آخرین و محکم ترین ضربه به پیکره نیمه جان لیورپول اصابت کند. در شرایطی که لیورپول با 2 برد می توانست جام را به خانه ببرد، کروناویروس تمام رقابت های اروپایی را تعطیل کرد و قرمزها را بهت زده. با شرایط کنونی معین نیست تکلیف لیورپول چه می شود؛ آیا صدرنشین بلامنازع لیگ برتر بالاخره به عنوان قهرمان شناخته می شود؟ آیا لیگ ادامه پیدا می کند یا فصل جاری به کلی تعطیل و نتایج کان لم یکن می شوند؟

لیورپول و قهرمانی لیگ برتر تبدیل به عاشق و معشوقی شده اند که قرار نیست به یکدیگر برسند. حتی این فصل که قرمزها مسلح و آماده برای فتح لیگ بودند، دشمن بسیار کوچکی مانع از تحقیق رویای 30ساله بندرنشینان شد و همه تلاش ها را نابود کرد. قرمزها این ناامیدی را خوب می شناسند؛ از اشتباه سهوی کاپیتان محبوب که به پریدن جام از دستان لیز لیورپولی ها منتهی شد، تا کروناویروس کوچک که جام ها را گرفت تا جان های کمتری را بگیرد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 333

به "مرثیه ای برای یک رویا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرثیه ای برای یک رویا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید