فرماندار نیویورک حاضر به استعفا نیست

به گزارش ساری فان، فرماندار نیویورک که تا به امروز از سوی 6 زن به آزار و اذیت جنسی متهم شده، گفته است که حاضر به کناره گیری و استعفا از این سمت نیست.

فرماندار نیویورک حاضر به استعفا نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اندرو کومو فرماندار نیویورک روز آدینه گفته است که از این سمت استعفا نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تا به امروز 6 زن که بیشتر آنها کارکنان سابق دفتر کومو بوده اند، وی را به آزار و اذیت و رفتار نامناسب متهم نموده اند. بعضی دموکرات های سرشناس و بانفوذ نیز خواهان استعفای کومو از سمتش شده اند.

کوموی 63ساله به خبرنگاران گفت: نمی خواهم استعفا کنم. چیزی که به عنوان اتهام مطرح شده است، انجام نداده ام.

دفتر لیتیشیا جیمز دادستان کل نیویورک تحقیقات مستقلی را درباره این اتهامات شروع نموده است. کومو از افکار عمومی خواسته است منتظر نتایج این تحقیقات باشند و از هرگونه پیشداوری خودداری نمایند.

درخواست ها برای استعفای اندرو کومو از اواخر فوریه تا به امروز افزایش یافته است، ششمین زن نیز روز سه شنبه گذشته آندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک را به آزار و اذیت جنسی متهم نموده است.

پیش از این 5 زن دیگر از جمله کارمندان سابق دفتر فرماندار نیویورک اتهامات متعدد آزار و اذیت جنسی را علیه وی مطرح نموده اند و بسیاری از سیاستمداران دموکرات خواهان استعفای وی شده اند.

کومو اوایل ماه مارس به خاطر این گونه رفتارهایش عذرخواهی نموده ولی حاضر به استعفا و کناره گیری نشده است. وی این ادعا را نیز رد نموده است که کسی را به طور نامتناسب، لمس نموده است.

فرماندار نیویورک اعتراف نموده است که از این گونه رفتارهایش، درس گرفته است.

آنجلو سانتاباربارا نماینده دموکرات ایالت نیویورک در این باره گفت: یک الگوی سوءاستفاده از قدرت در اینجا وجود دارد، این الگو موجب شده است رابطه کاری با فرماندار به طور کلی با روشی که مرسوم و رایج است، متفاوت گردد. من قاطعانه معتقدم که استعفای فرماندار در شرایط فعلی برای این ایالت خوب باشد.

توماس آبینانتی دیگر نماینده دموکرات نیویورک نیز گفت: فرماندار وقت کافی داشته است، 3 دوره مسئولیت برای او کافی است. فکر می کنم او دیگر نباید به دنبال دوره چهارم باشد و اگر شکایت های بیشتری علیه او مطرح گردد، شاید نتواند همین دوره را نیز به سرانجام برساند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 957

به "فرماندار نیویورک حاضر به استعفا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار نیویورک حاضر به استعفا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید