عراق گذرگاه شلمچه را به روی مسافران بست

به گزارش ساری فان، تهران (پانا) - عراق در جهت اجرای اقدام های پیشگیرانه اخیرو مقابله با شیوع ویروس کرونای انگلیسی، از بسته شدن گذرگاه شلمچه به روی مسافران گفت .

عراق گذرگاه شلمچه را به روی مسافران بست

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری عراقی (واع)، حکیم المیاحی عضو هسته بحران استان بصره در جنوب عراق روز پنجشنبه گفت که برای اجرای مصوبه ها وتوصیه های اخیر وزارت بهداشت درباره پیشگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا، دولت محلی استان بصره دولت گذرگاه مرزی شلمچه را به روی مسافران به ایران بست.

وی اضافه نمود: همه موارد خاص لغو شده است؛ به ویژه مواردی که پیشتر در خصوص مسافران بیمار با هدف درمان و نیز تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده بود .

المیاحی گفت: اکنون هیچ مورد ویژه ای برای هیچ قشری وجود ندارد و سفر به طور کلی متوقف و گذرگاه به روی همه مسافران بسته شده است.

وی در عین حال گفت: گذرگاه شلمچه همچنان به روی تردد کالاهای تجاری و ورود آنها به وسیله آن در طول روزهای هفته بدون هرگونه توقفی همراه با اتخاذ اقدام های شدید پیشگیرانه و بهداشتی باز است.

این اقدام دولت محلی استان بصره عراق در جهت مصوبات روز سه شنبه دولت مرکزی این کشور گرفته شد. دولت عراق روز سه شنبه برای مقابله با گونه جدید ویروس کرونا مقررات جدیدی مانند ممنوعیت سفر اتباع این کشور به هشت کشور از جمله ایران اعمال کرد.

دفتر اطلاع رسانی هیات وزیران عراق سه شنبه شب گفت که هیات وزیران بنابر گزارش وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع احتمالی گونه جدید این ویروس که از سرعت انتشار بیشتری برخوردار است، یک سری اقدام های پیشگیرانه را اتخاذ کرد.

تشویق شهروندان به ماسک زدن و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و سایر راه های پیگیری، ممنوعیت سفر به کشورهای انگلیس، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران، ژاپن و هر کشور دیگری که وزارت بهداشت در آینده تعیین کند و همچنین جلوگیری از ورود کسانی که از این کشورها می آیند - به استثنای عراقی ها همراه با الزام آنها به قرنطینه 14 روزه در اماکن اختصاص یافته برای این امر- و عدم اجازه به آنها برای تماس با شهروندان به مدت دو هفته تا زمان اثبات منفی بودن تست کرونای آنها و تا زمان روشن شدن شرایط بهداشتی دنیای و منطقه ای درخصوص شیوع این گونه، از جمله اقدام های پیشگیرانه هیات وزیران عراق به شمار می رود.

عراق نیز نظیر سایر کشورهای دنیا با خطر همه گیری کرونا روبه رو است که براساس آخرین آمار، در مجموع تا به امروز 12 هزار و 744 نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده اند و 588 هزار و 803 نفر به این بیماری مبتلا و 527 هزار و 341 نفر بهبود یافته اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 822

به "عراق گذرگاه شلمچه را به روی مسافران بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق گذرگاه شلمچه را به روی مسافران بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید