سوغات استانبول

به گزارش ساری فان، در استانبول قدم که بزنید، وارد دنیایی از رنگ و طعم و زیبایی می شوید. و خرید سوغات یکی از راه هایی است که همان حس خوب تجربه شده در سفر را همراه خودتان به خانه بیاورید. سوغات استانبول به 2 دسته خوردنی و بردنی تقسیم می شوند؛ خوردنی ها شامل دسرها و شیرینی های بهشتی و بردنی ها مثل صنایع دستی. در این مطلب معروف ترین و مهم ترینشان را برایتان فهرست نموده ایم تا اگر راهی و راهی ترکیه هستید، در خرید سوغات چه به عنوان هدیه برای دوستان و آشنایان و چه برای خودتان، انتخاب راحت تری داشته باشید.

سوغات استانبول

قهوه ترک و ملزوماتش

فرهنگ نوشیدن قهوه در ترکیه بسیار غنی است، برای همین استانبول گزینه ای کاملا ایده آل هم برای نوشیدن قهوه ترک و هم خرید قهوه و لوازمش محسوب می گردد . لوازم و ست های قهوه خوری ترکی انگار از داستان های پریان سر درآورده اند. بعضی هایشان از مس و برنج ساخته شده اند که بیشتر حالت تزئینی دارند. بعضی با سرامیک های نقاشی شده و گاهی با طلا و نقره تزئینشان می نمایند. قهوه جوش سنتی ترکیه، که از مس ساخته و به جذوه شناخته می گردد، برای هواداران قهوه ترک برترین سوغات است.

راحت الحلقوم و باقلوا

استانبول بهشت شیرینی ها و دسرهای رنگارنگ و خوشمزه است. در سطح شهر استانبول که راه بروید، وسوسه رفتن به یکی از این مغازه ها رهایتان نمی نماید. راحت الحلقوم طعم های زیادی دارد؛ از پسته گرفته تا نعنا و انجیری. باقلوا هم با شهد شیرین و مغزهای پسته درونش عاشقان زیادی دارد. باقلوا و راحت الحلقوم دو گزینه عالی سوغات برای دوستان و آشنایان هوادار شیرینی هستند و با هر بودجه سفری هم می توانید آنها را تهیه کنید.

چای و دمنوش

در ترکیه هرجا که قدم بگذارید، با چای در فنجان های کمر باریک از شما پذیرایی می نمایند. به غیر از چای سیاه که ما ایرانی ها هم عاشقش هستیم، در استانبول دمنوش های مختلفی با عطر و طعم های گوناگون را می توانید ببینید و بخرید. چای هایی که با سیب، انار، و بهار نارنج معطر شده اند، تجربه و طعم جدیدی از نوشیدن چای را برایتان رقم می زند.

ادویه

با وجود اینکه در همه جای جهان همه نوع ادویه ای پیدا می گردد، اما در مقابل عطر و رنگ ادویه های تازه در استانبول، مقاوتی نخواهید داشت. هم می توانید ادویه ها را بسته بندی شده بخرید و هم به صورت فله ای. برای افرادی که عاشق آشپزی با ادویه و چاشنی های تازه و معطر هستند، این سوغات استانبول می تواند با رنگ و بوی تازه ای که به غذا می دهد برترین انتخاب باشد.

سرامیک های ایزنیک

ایزنیک نام شهری تقریبا نزدیک به استانبول است. کاسه، بشقاب، و گلدان را با سرامیک های ایزنیک می سازند و با نقش و نگارهایی از دیدنی های استانبول یا طرح های ساده تر تزئین می نمایند. اگر در پی سوغاتی به یادماندنی و زیبا از استانبول برای خودتان یا دیگران هستید، می توانید از بین صدها طرح و مقدار و مدل سرامیک ها انتخاب کنید. هواستان به آوردن و گذاشتن سرامیک در بار هم باشد و حتما آن را خوب و محکم بسته بندی کنید.

لامپ های ترکیه

اگر در پی آوردن حال و هوای استانبول به خانه تان هستید، خرید یکی از لامپ های رنگارنگی که در بازار بزرگ فراوان پیدا می گردد، برترین چاره است. جنس بیشتر این لامپ ها و چراغ ها از ترکیب شیشه و برنج است که هر کدام طرح و مقدار و رنگی منحصر به فرد دارد. قطعا یکی از انتخاب های فوق العاده سوغاتی یا هدیه همین چراغ ها هستند که هر بار شما را به یاد روزهای سفرتان در استانبول می اندازد.

گلیم و فرش

فرش های ترک در بین محبوب ترین و پر فروش ترین سوغات استانبول قرار می گیرند. با توجه به ترجیحتان می توانید از بین گیلم و فرش هایی انتخاب کنید که یا بر روی زمین بیاندازید یا مخصوص آویزان کردن به دیوار باشند. مثل فرش های ایرانی، فرش های دستباف ترکی هم قیمت بالاتری نسبت به مدل ماشینی دارند. اگر در پی سوغاتی کم حجم تر و جمع و جورتر هستید، می توانید به سراغ روکش های کوسن بروید که رنگ و لعابی تازه و سنتی به خانه تان اضافه می نماید.

محصولات چرمی

در استانبول انواع و اقسام اجناس و محصولات درست شده از چرم را می توانید پیدا کنید که گزینه ای خاص برای سوغات هستند. از کیف های دستی، کمربند، کیف پول، تا لباس و ژاکت های چرمی در رنگ های متنوع را می توانید بخرید. فقط یادتان باشد که کمی چانه زدن برای قیمت می تواند نتیجه بدهد و بتوانید تخفیف خوبی بگیرید!

عطر و جواهرات

افراد زیادی عطر را به عنوان سوغات استانبول نمی شناسند، اما عطرهای خوشبو و ماندگار ترکی می تواند هدیه ای مجذوب کننده از سفرتان به دوست و آشنا باشد. در بازار بزرگ استانبول مغازه های جواهرات طلا و نقره زیادی هستند که چشمتان را می گیرد و برای لحظاتی هم که شده دوست دارید آنها را دیدن کنید، یا برای خودتان یا فردی خاص یکی از صدها مدل را انتخاب و بخرید.

مراکز خرید سوغات استانبول

بیشتر سوغاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم را می توانید در چند بازار و مرکز خرید استانبول پیدا کنید:

  • بازار بزرگ استانبول: بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار سرپوشیده جهان که بیش از 4 هزار مغازه دارد و جلوه ای زیبا از فرهنگ و سنت ترکیه را نشان می دهد. کم پیش میاید چیزی را دنبالش باشید و در این بازار پیدا نکنید.
  • بازار ادویه: در بازار ادویه بیشتر خوراکی های معروف ترکی یافت می گردد؛ از چای و قهوه و باقلوا تا میوه های خشک و ادویه جات.
  • بازار آراستا: بازار آراستا کوچک تر از دو بازار قبلی ست و نزدیک به مسجد آبی قرار گرفته است. اگر به جایی خلوت تر برای خرید در استانبول احتیاج دارید تا با خیال راحت تر مغازه ها را ببینید، این بازار کاملا مناسب شماست.
  • مغازه های سطح شهر: با گشت و گذار در شهر و خیابان های معروفی مثل خیابان استقلال، مغازه های محلی و جالبی را برای خرید پیدا می کنید.

موارد بالا تنها بعضی از سوغات استانبول بودند که شما را به یاد لحظات خوش سفر می اندازند یا یاد و خاطره شما را در دل و فکر دیگران زنده نگه می دارد. اگر تجربه سفر استانبول را دارید با ما و دیگر خوانندگان خبرنگاران تریپ از سوغاتی مورد علاقه تان بگویید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1584

به "سوغات استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید