تور ارزان سریلانکا: سریلانکا در 2 هفته: کامل و هیجان انگیز

به گزارش ساری فان، برنامه سفر به سریلانکا

سریلانکا جزو کشورهای همه چی تمام است. اگر علاقمند به فرهنگ و تاریخ هستید، این کشور برایتان پر از جاذبه های گوناگون است. اگر دوست دارید به کشوری سفر کنید که طبیعت بکر و دست نخورده دارد و یا تماشای حیات وحش را ترجیح می دهید، سریلانکا مناسب شماست و اگر همه این ها را با هم می خواهید و علاوه بر آن دلتان آرامشی وصف نشدنی در کنار ساحل های شنی و بی نظیر می خواهد، پس این برنامه سفر به سریلانکا که خبرنگاران برایتان گردهم آورده است را حتما مطالعه نموده و همین حالا سفرتان را برنامه ریزی کنید.

تور ارزان سریلانکا: سریلانکا در 2 هفته: کامل و هیجان انگیز

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

روز 2-1: نگومبو | Negombo

تنها چند کیلومتر در شمال فرودگاه بین المللی کلمبو، یک شهر کوچک ساحلی به نام نگومبو وجود دارد. پیشنهاد ما این است که حدود 2 روز در این شهر به استراحت و سرگرمی در ساحل زیبایش بپردازید. از آن جایی که نگومبو شهری ساحلی است، غذاهای دریایی خوبی در آن پیدا می شوند. در آن جا می توانید از کانال داچ (Dutch Canal) تماشا کنید که در راستا جاده ادویه بوده است. این کانال ساحل را به تالاب نگومبو متصل می نماید و به وسیله قایق و یا پیاده در دسترس است.

روز 4-3: مثلث فرهنگی | The Cultural Triangle

در ساحل که استراحت کردید، باید برنامه سفر به سریلانکا را ادامه دهید و به مراکز فرهنگی بروید. مثلث فرهنگی سریلانکا به منطقه ای گفته می گردد که بناهای باستانی آنارداپورا (Anuradhapura) و پولونارووا (Polonnaruwa) به همراه شهر کوهستانی کندی در آن واقع شده است. از نگومبو هم می توانید با تاکسی و هم با قطاری از قلعه کلمبو به این منطقه بیایید.

بازدیدتان را از آنارداپورا، بنای باستانی بودی (Bodhi) که یک درخت مقدس برای مردم سریلانکا است و یک گنبد سفید زرق و برق دار دارد، آغاز کنید. مردم و گردشگران از سراسر جزیره در طول تعطیلات کامل ماه پویا (Poya) برای این جشن ها به این منطقه می آیند.

سپس راه خود را به سیگیریا، جاذبه شیر سنگی ادامه دهید. با بالا رفتن از پله ها به بقایای قلعه و دژی قدیمی می رسید.

چهارمین روز خود را در کندی، دومین شهر بزرگ در سریلانکا، سپری کنید. قدم زدن در اطراف دریاچه و بازدید از بنای دندان، برنامه بعدی تان است. یک وعده غذایی درEmpire Cafe میل کنید و برای پیاده روی در جنگل اوداواتکبه (Udawattakele) خود را آماده کنید. این منطقه از جزیره سریالنکا کمی خنک تر از ساحل است، بنابراین شما در شب ممکن است احتیاج به یک ژاکت داشته باشید.

روز 5: نووارا الیا | Nuwara Eliya

صبح زود از پنجمین روز با قطاری از کندی به نانو اویا بروید که در این راستا مطمئن باشید که یکی از متفاوت و زیباترین قطارسواری های عمرتان را خواهید داشت. اگر می خواهید که بلیط درجه یک خریداری نمایید، حتما یادتان باشد که یکی دو روز جلوتر آن را بخرید. از ایستگاه نانو اویا (Nanu Oya) ماشینی اجاره کنید و یا با یکی از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی به نووارا الیا بروید و در میان مزارع چای فوق العاده زیبا غرق شوید. بعلاوه می توانید از کارخانه چای نیز برای کسب اطلاعات در خصوص این نوشیدنی و گیاه دوست داشتنی، تماشا کنید.

در این منطقه بالای کوه ها، معمولا مه گرفته می شوند که در این صورت چیزی به جز یک چای گرم به شما نمی چسبد.

روز 7-6: کلوتارا| Kalutara

روز ششم می توانید به سمت جنوب بروید تا به سواحل حیرت انگیز برسید. ساحل کلوتارا برای کسب آرامش، بسیار جای خوبی است. غروب آفتاب از آن تماشای هایی است که در این جا به هیچ وجه نباید از دست بدهید. یکی از مجذوب کنندهیت های این منطقه، وجود میوه خاص منگوستن (Mangosteen) است که تجربه آن برایتان جالب خواهد بود.

در کلوتارا می توانید رنگ و بوی فرهنگی نیز به این برنامه سفر به سریلانکا اضافه کنید. به این منظور به مرکز شهر بروید و از گنبد گانگاتیلیک (Gangatikale) بازدید کنید، کمی سوغاتی های محلی بخرید و باز هم منگوستن بخورید!

عصرتان را می توانید به تماشا قلعه ریچموند بگذرانید.

روز 10-8: بنتوتا | Bentota

کمی جنوب تر ساحل بنتوتا واقع شده است که پر از ورزش های آبی نظیر موج سواری است. می توانید در کنار ساحل استراحت کنید و با 10 دقیقه تاکسی سواری به باغ های بریف برسید. این باغ ها که محل سکونت قبلی بویس باوا بوده، در میان مزارع پلکانی چای و نارگیل قرار گرفته است. باغ های اطراف این خانه برای بازدید عمومی باز هستند و بسیار ارزش تماشا دارند.

اگر می خواهید کمی طبیعت گردی کنید به سوی جنگل های سیناراجا (Sinharaja) رفته و از راستاهای آن لذت ببرید.

روز 12-11: هیکادوا | Hikkaduwa

ادامه برنامه سفر به سریلانکا باز هم به یک ساحل زیبا می رسد. در ساحل هیکادوا چه حرفه ای باشید و چه مبتدی، می توانید غواصی کنید و عاشق دنیای زیر آب شوید. این ساحل جای خوبی برای تماشای ماهیگیران است که اول صبح به دریا می زنند.

اگر می خواهید کمی از ساحل فاصله بگیرید، روز دوم می توانید سفری یک روزه به قلعه گله (Galle) داشته باشید. در این قلعه برج و باروهای هلندی و بقایای شهری قدیمی است که جاذبه گردشگری خوبی شده است. پیشنهاد می کنیم که بستنی ایتالیایی در این جا بخورید و در میان خیابان های کوچک آن قدم بزنید. بعد از گشت و گذارتان به یک بیمارستان هلندی قدیمی بروید: می توانید یک فنجان چای در آن جا بنوشید!

روز 14-13: کلمبو | Colombo

برای اینکه سفرتان را با یک تجربه فوق العاده به اتمام برساندید، از هیکادوا یک بلیط قرار به کلمبو، مرکز سریلانکا بگیرید و به شهر نقطه آغازتان بازگردید. در طول برنامه سفر به سریلانکا از جاذبه های زیادی تماشا کردید اما، این شهر به قدری مجذوب کننده است که بتوانید 48 ساعت را در آن بگذرانید.

بناهای باستانی زیادی انتظار شما را می کشند و بعلاوه می توانید کمی در فروشگاه های آن به خرید کالاهایی بپردازید که فقط در این جزیره می توانید پیدا کنید. این کالاها مثل خلال دندان دارچینی و پارچه های دستباف سارونگز هستند. در روز آخر می توانید از موزه ملی تماشا کنید و کمی در میان پارک Viharamahadevi قدم بزنید. از کارخانه جاده بهشت (Paradise Road) نیز می توانید چند ماگ نقاشی شده و دوست داشتنی خریداری نمایید.

در آخر هم می توانید در هتل تان استراحت نموده و منتظر پرواز برگشت تان از فرودگاه باشید!

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1355

به "تور ارزان سریلانکا: سریلانکا در 2 هفته: کامل و هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: سریلانکا در 2 هفته: کامل و هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید