سریال آقازاده؛ درگیر کلیشه های سیاسی و صداوسیمایی

به گزارش ساری فان، موسسه سینمایی اوج که فراوریات فرهنگی خاص خود را دارد این روزها برای جا نماندن از قطار سریال هایی که در نمایش خانگی پخش می شوند، فراوری سریال آقازاده را در دست دارد.

سریال آقازاده؛ درگیر کلیشه های سیاسی و صداوسیمایی

سریالی که به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقا ساخته شده است و بیش از اینکه صحبتی در خصوص زوایای مثبت آن باشد، نقدهای بسیاری را به سمت خود روانه نموده است.

سریالی پرهزینه

سریال آقازاده همانند دیگر ساخته های موسسه سینمایی اوج است. از نام این سریال و همین چند قسمتی که منتشر شده، معین است که در فیلم قرار است با دنیای فاسد آقازاده ها مبارزه شود.

کسانی که زندگی پنهان و زیرزمینی خود را دارند و زندگی لاکچری آنها به نمایش درمی آید و گروهی در پی رسوا کردن این افراد هستند. در این چند قسمت خط قرمزهایی رد می شود که نشان دهنده سرمایه گذار فیلم است چرا که هر کارگردانی نمی تواند چنین خط قرمزهایی را رد کند.

آقازاده اولین تجربه نمایش خانگی و اولین تجربه مشارکتی سازمان اوج است. سازمان اوج که پیش از این در پروژه های سینمایی به فعالیت می پرداخت، در این پروژه به صورت مشارکتی با حامد عنقا تهیه نماینده و نویسنده سریال اقدام به سرمایه گذاری نموده است. طبق اظهارات خود عنقا، این مشارکت نه تنها در امور اقتصادی، بلکه در امور فکری نیز جاری است.

اما آنچه بیشتر در این سریال در قسمت های اول آن به چشم می خورد، حرکت در راستا کلیشه های سیاسی و صداوسیمایی است. مساله ای که در همان روزهای اول پخش این سریال با واکنش منفی مخاطبان به خصوص در شبکه های اجتماعی همراه شد.

در این باره بخوانید:

پدرام شریفی ستاره آینده سینما می شود؟

هیچ یک از آنها باز نمی شود؛ روایت دخترانی که بازنگشتند

درباره مهم ترین کتاب کارپانتینه؛ ردِ گم زندگی را پیدا کنید

بهرنگ توفیقی کارگردان آقازاده را با ساخت مجموعه های تلویزیونی اش می شناسند و سریال انقلاب زیبا را نقطه عطف و پایه موفقیت خود معرفی نموده است و شاید بسیاری از مردم او را با این سریال شناخته اند.

گور به گور، راستا انحرافی، آمین، پشت بام تهران، زیر پای مادر، عقیق، بر سر دوراهی از دیگر مجموعه های تلویزیونی است که او کارگردانی نموده است.

ستاره های سینما که بازی نمی نمایند

بازیگران نام آشنایی همانند امین تارخ، مهدی سلطانی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، امیر آقایی، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، مسعود فروتن، دیبا زاهدی، سامیه لک، سعید داخ، مهدی کوشکی و پردیس پورعابدینی در این سریال بازی می نمایند.

حضور ستاره های مطرح و با تجربه سینمای ایران در سریال آقازاده، این سریال را به درامی پرستاره بدل نموده است. این بازیگران علاوه بر ایفای نقش، به ارزش و اعتبار این سریال اضافه نموده اند.

بازیگرانی که در همین زمان کوتاهی که از ساخت فیلم گذشته است نقدهای فراوانی را نصیب خود نموده اند. بازی تصنعی نیکی کریمی او را از روزهایی که ستاره سینما بود به شدت دور نموده است. تا حدی بازی امین حیایی می تواند قابل قبول باشد.

یکی از خبرهای پر سر و صدا در خصوص این سریال، حضور سوپراستار سینمای ترکیه، کیوانچ تاتلیتوگ در سریال آقازاده است. در خبرها ذکر شده است که حامد عنقا برای عقد قرارداد با این بازیگر سفر کوتاهی به ترکیه داشته است. بعضی از منابع هم گفته اند که این مذاکرات میان سامیه لک به نمایندگی از سریال آقازاده و مدیر برنامه کیوانچ صورت گرفته است.

آقازاده در ابتدای پخش خود نتوانسته نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. باید دید در ادامه این سریال چه صحنه ها و موقعیت هایی در انتظار مخاطبان و منتقدان است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1292

به "سریال آقازاده؛ درگیر کلیشه های سیاسی و صداوسیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال آقازاده؛ درگیر کلیشه های سیاسی و صداوسیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید