ساعت بازی فرانسه ، مراکش در نیمه نهایی جام جهانی

به گزارش ساری فان، دومین دیدار نیمه نهایی جام جهانی امشب از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه البیت قطر استارت می خورد تا تکلیف آخرین بازمانده این جام عجیب هم تعیین شود.

ساعت بازی فرانسه ، مراکش در نیمه نهایی جام جهانی

فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها باید امشب برابر شگفتی ساز این دوره یعنی مراکش قرار بگیرد. فرانسوی ها در یک چهارم نهایی در دیداری که برخلاف تصور اصلا برایشان راحت نبود، با خوش شانسی از سد انگلیس عبور کرده و به نیمه نهایی رسیدند. در سوی دیگر، مراکش، تیمی که هوادارانش جام جهانی قطر را حسابی به هم ریخته اند، در دیداری مهیج از سد پرتغال و کریستیانو رونالدو بزرگ عبور کرد و به نیمه نهایی رسید. یکی می خواهد بعد از سال ها دوباره تبدیل به تیمی شود که توانسته از عنوان قهرمانی اش دفاع کند و دیگری آن قدر روحیه دارد که هیچ حریفی را شکست ناپذیر نمی داند. با این حال، مسئله اینجاست که بامداد چه کسی راضی است: فرانسوی ها یا مراکشی ها؟

فرانسه در شرایطی جام جهانی 2022 قطر را شروع کرد که بسیاری از همان روز نخست این تیم را یکی از دو بخت قهرمانی می دانستند. این تیم علاوه بر داشتن ستاره های بزرگ و نام آشنا، سال هاست با دیدیه دشان به عنوان سرمربی کار می کند و از لحاظ انسجام، تیمی جلودارشان نخواهد بود. از طرفی، آن ها انگیزه خاصی هم در قطر دارند. پیش از این به غیر از دو تیم برزیل و ایتالیا، تیم دیگری نتوانسته از عنوان قهرمانی اش در جام جهانی دفاع کند و دو دوره پشت سر هم جام را ببرد. از آخرین بار هم که اصولا سال های بسیار زیادی می گذرد.

فرانسه حالا بیش از دوسوم راه را طی کرده و در یکی، دو دهه اخیر تبدیل به اولین تیم قهرمان جام جهانی شده که توانسته خودش را به مرحله نیمه نهایی جام بعدی برساند. تا به اینجا همه چیز درست پیش رفته؛ آن ها با 11 گل زده، خطرناک ترین خط حمله بین تیم های حاضر در نیمه نهایی را هم داشته اند و کیلیان امباپه جوانی را در ترکیب دارند که مهارش کار هر تیم و مدافعی نیست. امباپه همین حالا با پنج گل، یکی از بخت های جدی کسب عنوان آقای گلی است و در مجموع دو جام جهانی هم که 9 بار گل زنی کرده است. شاید سخت ترین بخش کار مربوط به تفکرات و سیستم بازی مراکش باشد؛ چون آن ها در این جام فقط یک بار گل خورده اند که آن هم گل به خودی بوده است!

پس اگر فرانسه می خواهد تیمی متفاوت در این جام نشان دهد، این بازی بهترین فرصت است. آبی های اروپا می توانند اولین تیمی در جام جهانی قطر باشند که دروازه مراکش را باز می کند. فرانسه امشب برای هفتمین بار است که طعم حضور در نیمه نهایی جام جهانی را می چشد؛ آن ها در شش مرتبه قبلی سه بار به فینال رفته که دو بار قهرمان شده اند و سه بار هم شکست خورده اند. البته در نیمه نهایی مغلوب تیمی از آفریقا نشده اند. از سه شکست فرانسه در نیمه نهایی یک باخت مقابل برزیل (سال 1958) و دو باخت در برابر آلمان (سال های 1982 و 1986) بوده است.

شاید فرانسه جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی در این جام باشد، ولی بدون شک، مراکش مجذوب کننده ترین تیم جام جهانی است. آن ها تا همین جا به قدر کافی دلبری کرده اند. تیمشان آن قدر انسجام دارد که با تنها یک گل خورده، بهترین خط دفاعی جام را دارند و آن قدر تماشاگران مهیجی دارند که برای قطری ها حداقل روی سکو، آبروداری کرده اند. این تیم تا به الان اولین های زیادی را به نام خودش کرده است؛ مثلا اولین تیم عربی یا اولین تیم آفریقایی است که توانسته به نیمه نهایی جام جهانی برسد. بدیهی است که اگر همین دست فرمان را پیش بروند، اولین تیم از این دو دسته خواهد شد که توانسته فینال جام جهانی را هم تجربه کند.

مشکل بزرگ مراکشی ها در این جام این است که به قدر خط دفاعی شان در خط حمله خوب نیستند. آن ها با زدن تنها پنج گل در پنج بازی، ضعیف ترین خط حمله را دارند. این موضوع شاید در دیداری به حساسی رقابت امشب دردسرساز شود. از طرفی، آمارشان برابر فرانسه در دیدار های اخیر هم تا حدودی نگران کننده است؛ چون هرگز پیروز به شکست دادن آن ها نشده اند. در چهار رویارویی قبلی، دو بار مساوی کرده و دو بار هم باخته اند. با این حال این موارد همگی روی کاغذ است؛ چون تیمی که توانسته مقابل کوین دی بروین و کریستیانو رونالدو مقاومت کند و برنده شود، دلیلی ندارد فرمول جادویی اش مقابل امباپه و رفقایش بی اثر شود. برای متفاوت بودن مراکشی ها در این جام همین بس که آن ها در مجموع چهار مرتبه تیم های اروپایی را در جام جهانی برده اند که دو بارش در این دوره (مقابل بلژیک و پرتغال) بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1583

به "ساعت بازی فرانسه ، مراکش در نیمه نهایی جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت بازی فرانسه ، مراکش در نیمه نهایی جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید