راه چاره هایی برای انتخاب یک میز مدیریت خوب!
به گزارش ساری فان، میز مدیریت با این که تقاضای کمتری نسبت به دیگر میزها اداری دارد اما اهمیت آن در هنگام انتخاب مبلمان مناسب اداری بیشتر است.
انتخاب مناسب این نوع میزها با توجه به دو نکته اهمیت پیدا می نماید:
- مدیریت یک مجموعه اداری مانند قلب آن است که تمام روابط درون اداری یا خارج از آن و مربوط به مشتریان به آن جا ختم می گردد.
میز مدیریت اولین چیزی است که جایگاه و شخصیت مدیر مجموعه را به کارمندان و مشتریان نشان می دهد. به همین علت انتخاب میزی که تصویر درست و مناسبی از مدیریت نشان بدهد، باید در اولویت قرار بگیرد.
- مدیریت یک مجموعه اداری اگرچه کارهای یک اوپراتور یا کارمند را انجام نمی دهد اما ساعت های زیادی را پشت این میز سپری می نماید و احتمالا با سیستم های کامپیوتری متعدد و پرونده های زیادی سر و کار دارد. یک میز مناسب باید راحتی و سهولت هنگام استفاده را برای افراد فراهم کند.
تا این جا با هم آنالیز کردیم که چرا انتخاب یک میز مدیریت مناسب مهم است اما تا زمانی که میزی با ویژگی های مناسب انتخاب نکنیم، اهمیت این انتخاب را به درستی متوجه نشده ایم. در ادامه نکات مهم برای انتخاب چنین میزی را شرح خواهیم داد. پس تا پایان همراه ما بمانید.
ویژگی های یک میز مدیریت خوب
علاوه بر آن که یک میز خوب باید از مواد اعلا و مرغوب ساخته شده باشد و بی کیفیت و شنماینده به نظر نرسد، ظاهر آن نیز اهمیت زیادی دارد.
ویژگی های ظاهری اولین چیزی است که در نگاه اول به چشم افراد می آیند. این میز باید باشکوه و اقتدار باشد تا مراجعه نمایندگان تفاوت مدیریت و کارمندان مجموعه را به راحتی تشخیص دهند و جایگاه مدیریت برای آن ها متفاوت جلوه دهد.
بنابراین اگر تصمیم به خرید یک میز مدیریت گرفتید بهتر است به مواردی مانند رنگ میز، دکوراسیون اتاق و سبک آن بیشتر دقت کنید. یک میز مدیریت خوب مانند رنگ میز، دکوراسیون اتاق و سبک آن اهمیت دارد. در نهایت توجه به چنین مسائلی روی تصویر یک مدیر در فکر اطرافیان نیز تاثیر می گذارد.
رنگ میز
اولین چیزی که یک اتاق مدیریت باید به دیگران نشان دهد، پرستیژ و ابهت مدیر آن است. این نکته ای است که در انتخاب رنگ باید به آن دقت کنیم. در روانشناسی رنگ ها، رنگ های تیره مانند قهوه ای یا مشکی نسبت به دیگر رنگ های روشن یا جیغ مانند قرمز یا زرد وقار بیشتری به فضا می دهند.
اما محیط های جوان و پویایی هم هستند که مدیریت آن ها علاوه بر اقتدار احتیاج به روابط محبت آمیز و نه چندان خشک دارد. در این محیط ها می توانیم با ترکیب رنگ های روشن به رنگ های تیره معمول، جو مدیریتی اما در عین حال محبت آمیز و پویا نیز ایجاد کنیم. میز مدیریت گارنت ژاویز یکی از این مدل میزها است. این میز با طراحی مینمال و رعایت اصول ارگونومیک، برای مدیران جوانی عرضه شده که به جای محیط های خشک و رسمی در پی ایجاد فضایی صمیمی و پویا هستند.
دکوراسیون اتاق
شاید مهم ترین نقش در انتخاب یک میز را دکوراسیون آن فضا ایفا نماید. هماهنگی اجزای یک اتاق باعث می گردد تا هر جز آن در برترین حالت خود دیده گردد. این هماهنگی با انتخاب مبلمان مناسب و هماهنگ و قرار دادن هریک از آن ها در یک مختصات درست به دست می آید.
انتخاب و هماهنگی مبلمان متفاوت از برندها یا طرح های مختلف کاری سخت و در بسیاری از اوقات بدون هدایت و یاری دیزاینرها غیرممکن است.
از آن جایی که انتخاب مبلمان هماهنگ برای ما کار دشواری است و استفاده از یاری یک طراح داخلی ممکن است هزینه زیادی برای ما داشته باشد، می توانیم از مبلمان ست اداری استفاده کنیم که برندها به بازار عرضه می نمایند.
یکی از ست های مناسب مدیریتی موجود در بازار ست میز، کتابخانه و ویترین مدل آرتا برند تیمیس است. میز مدیریتی این برند تمام ویژگی های یک میز خوب را دارد و هماهنگی موجود بین ست باعث شده تا یک فضای مدیریتی مناسب شکل گیرد.
سبک مبلمان
مبلمان فضاهای اداری عموما در سه سبک پرطرفدار در بازار موجود هستند؛ کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن. انتخاب سبک مبلمان بیشتر به علاقه ما بستگی دارد اما باید به موارد دیگری نیز توجه کنیم تا به یک چیدمان و انتخاب درست برسیم.
به عنوان مثال مقدار فضا، طراحی سقف، کفپوش و دیوارها نیز در انتخاب سبک مبلمان تاثیرگذار هستند.
اگر برای بازسازی اتاق مدیریت خود محدودیتی ندارید، می توانید با توجه به سبک مورد علاقه خود برای آن اقدام نموده و سپس مبلمان مناسب اداری را تهیه کنید. گرچه نباید از یاد ببریم که بازسازی ممکن است هزینه به همراه داشته باشد و برای بسیاری از بیزینس ها ارزان نیست.
در این موارد بهتر است مبلمان را در سبکی انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با اتاق مدیریت شما دارد. برند ژاویز در کنار برند هایی چون ،خوگر، تمیس و فضاگویا در سبک های متفاوتی اقدام به فراوری و عرضه میز مدیریت خلاقانه نموده است. میزهایی در سبک مینیمال، مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک از این برند در بازار موجود است.
ارتفاع میز
یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب میز مدیریت ارتفاع آن است. برخلاف تصور عموم که مدیریت مجموعه فعالیت خاصی ندارد، مدیر یک مجموعه اداری ساعت های زیادی در پشت میز خود مشغول به انجام کارهای مختلف است. به همین علت ارتفاع میز که نه بلند باشد و نه کوتاه اهمیت زیادی برای سهولت و راحتی کاربر دارد.
ارتفاع نامناسب میز علاوه بر آن که سرعت انجام فعالیت ها را کاهش می دهد می تواند باعث ایجاد دردهای فیزیکی در گردن و کمر گردد و آسیب های زیاد و جدی وارد کند.
ارتفاع یک میز مدیریت ایده آل چیزی در حدود 70 تا 80 سانتی متر باید باشد و مناسب ترین مقدار در این بازه 75 سانتی متر است.
میزهای مدیریت فراوریی برند ژاویز علاوه بر آن که بر مبنای سهولت استفاده کاربر طراحی شده اند، استانداردهای طراحی را نیز رعایت می نمایند و باعث کاهش امراض و دردهای فیزیکی که یک میز نامناسب می تواند به بدن وارد کند می شوند.
ابعاد میز
میزهای مدیریتی نسبت به دیگر میزهای اداری از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند. مدیران برخلاف دیگر کارمندان تنها به انجام یک فعالیت نمی پردازند و به همین علت روی میز آن ها باید فضای کافی برای چند سیستم، پرونده، تقویم، کاتالوگ و چیزهای دیگر وجود داشته باشد.
ابعاد این نوع میز علاوه بر عملکرد آن، بر زیبایی اتاق نیز تاثیر می گذارد. یک میز مدیریت بنا به ماهیتش باید ابعاد بزرگی داشته باشد اما بزرگ یا کوچک تر بودن آن به نسبت ابعاد اتاق باعث از دست رفتن زیبایی میز و اتاق می گردد.
یکی از برندهایی که میز با ابعاد متناسب و استاندارد فراوری می نماید، مبلمان اداری ژاویز است. این برند که میزهای مدیریت مدرن، لوکس و لاکچری فراوری می نماید در طراحی مبلمان اداری خود کوشش نموده است تا در عین زیبایی و تامین احتیاجهای کاربران، راحتی آن ها در استفاده را نیز در اولویت قرار دهد.
منبع: وبسایت مبلمان اداری ژاویز
منبع: اتاق