تور ارزان استانبول: درویش های چرخان را کجای استانبول ببینیم؟

به گزارش ساری فان، درویش های چرخان استانبول

استانبول شهری تماشای و بزرگترین شهر کشور ترکیه است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد اما جذابیت های این شهر ترکی فقط محدود به چند مکان و سازه و طبیعت نیست. استانبول به ما ثابت نموده که انسان ها هم می توانند جاذبه باشند و هزاران و میلیون ها نفر را از سراسر دنیا به تماشا خود فرا بخوانند. در این مطلب خبرنگاران می خواهیم برای شما از درویش های چرخان استانبول حرف بزنیم. درویش های چرخان در سراسر ترکیه شناخته شده اند و در شهر استانبول، فرصت های زیادی برای تماشا دراویشی که مدام و مدام دور خود چرخ می خورند دارید. اما واقعا درویش چرخان کیست و فلسفه این عمل آنها چیست؟ حتما کنجکاوید تا بدانید پس تا انتها همراه ما باشید:

تور ارزان استانبول: درویش های چرخان را کجای استانبول ببینیم؟

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

درویش های چرخان چه افرادی هستند؟

درویش های چرخان نام خود را از جلال الدین رومی در سال (1207-1273) گرفتند، شاعر رازآلود و سوفی بزرگ. سوفی ها، رابطه نزدیکی با خدا دارند و پایکوبی معروفی به نام Sema (سماع) را انجام می دهند که هر کسی از جهانگرد ها گرفته تا مردم بومی استانبول، می توانند در مراسم شرکت نموده و شاهد آن باشند. اگر چه ممکن است در نگاه اول کمی اغراق امیز و بیشتر شبیه یک نمایش به نظر برسد اما یک مراسم تمام عیار مذهبی است. اگر به استانبول سفر کردید و خواستید در مراسم پایکوبی سماع شرکت کنید باید از هر گونه صحبت کردن، ترک کردن جا و گرفتن عکس با دوربین های فلاش دار بپرهیزید.

پایکوبی سماع دراویش، یک نوع پایکوبی کاملا عرفانی و روحانی و مقدس است و آن ها عقیده دارند که وقتی می چرخند با به یاد آوردن یک نام (Allah) می توانند جسم و روح خود را از او پر نمایند و روح خود را با خدا یکی نمایند. این افراد وقتی که می چرخند، یک دستشان به سمت آسمان و دست دیگرشان به سوی زمین است که سمبل وصل شدن و زمین و آسمان با روحشان به خداوند است.

کجای ترکیه برترین جا برای تماشا این دراویش است؟

موزه گالاتا مولوی (Galata Mevlevi) یا Tekke ، مطمئنا معروف ترین مکان تماشا درویش های چرخان است. این موزه در نزدیکی منطقه Galipdede واقع شده است و هر یکشنبه، در ساعت 7 بعدازظهر مراسم پایکوبی سماع در آن آغاز می گردد و اگر بخواهید در آن شرکت کنید باید بلیط را از روز قبل تهیه کنید. این سالن نهایتا گنجایش 150 نفر دارد و هزینه بلیط آن، 40 لیر برای هر شخص است.

اگر نتوانستید خودتان را روز یکشنبه به این منطقه برسانید، می توانید در روز 5 شنبه غروب به Tekke در منطقه Fatih بروید. بعلاوه می توانید در کارگاه های درویش چرخان آنجا شرکت کنید، اگر چه گرانتر می گردد و کمی هزینه دارد اما آنها همه چیز در باره این جشن را به شما شرح می دهند. برای یادآوری باز هم بهتر است بگوییم این یک مراسم جدی و واقعی است و برای آنها اهمیت زیادی دارد و جای هیچ خنده و شوخی ای در آن نیست.

منبع: allaboutturkey.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1420

به "تور ارزان استانبول: درویش های چرخان را کجای استانبول ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: درویش های چرخان را کجای استانبول ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید