خبرنگاران نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه: اهانت به دولت جرم است

به گزارش ساری فان، مشهد- خبرنگاران- نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به برنامه اخیر شبکه چهارم سیما که فردی در آن مرتکب اظهاراتی موهن و غیرقابل قبول نسبت به رییس جمهوری و دولت شد اشاره و بیان نمود: اهانت به مقامات کشور و مسوولان دولت از لحاظ قانونی جرم است.

خبرنگاران نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه: اهانت به دولت جرم است

حمیدرضا ترقی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این نوع رفتار موهن نه تنها مغایر با قانون است بلکه هیچ انطباقی با سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقد عملکرد دولت باید همراه با انصاف، مشفقانه و همچنین دور از توهین و اهانت باشد زیرا آلودگی نقد به الفاظ و ادبیات توهین آمیز مسموع بنوده و هیچ نتیجه ای در پی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد پخش اظهارات موهن فردی از طریق صدا و سیما نیز گفت: مسوولیت محتوای سخن در برنامه های زنده تلویزیونی با گوینده آن است زیرا این امکان که مجری یا صدا و سیما بتوانند برنامه را قطع یا موضوع مصاحبه را به سرعت تغییر دهند، به راحتی میسر نیست.

وی اضافه نمود: البته صدا و سیما باید پیش از آغاز پخش برنامه های زنده تلویزیونی چارچوبهای قانونی را به مصاحبه شوندگان ابلاغ کند تا مطالب و مواضعشان را در همان چارچوب عنوان کنند تا مجبور به عذرخواهی نشوند.

ترقی ادامه داد: عذرخواهی صدا و سیما در این موضوع نشان می دهد غرض و نیتی خاص در پخش این مطالب نبوده و مسوولیت مطالب عنوان شده با گوینده است لذا همان فرد باید جوابگوی سخنانش باشد.

احمد جهان بزرگی که عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده، اخیرا در برنامه زنده تلویزیونی با عنوان زاویه از شبکه چهارم سیما مطالبی سخیف، موهن و اتهام آمیز را نسبت به رییس جمهوری و برخی مسوولان دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت داد که به پس از نشر سریع و گسترده در فضای مجازی بازتاب یافت، با جریحه دار کردن افکار عمومی تا به امروز در سطحی وسیع واکنشهای به شدت منفی مردم، مسوولان و جریانهای سیاسی را در پی داشته که با محکوم نمودن این فرد و مسوولان پخش آن از صدا و سیما همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 858

به "خبرنگاران نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه: اهانت به دولت جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه: اهانت به دولت جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید