خبرنگاران درهای بی نظیرترین باغ گیاهان دارویی خاورمیانه به روی گردشگران گشوده شد

به گزارش ساری فان، همدان- خبرنگاران- باغ گیاهان دارویی همدان که از آن به عنوان بی نظیرترین باغ گیاهان دارویی خاورمیانه یاد می گردد با داشتن ظرفیت های مختلف، درهایش را به روی گردشگران و علاقه مندان به طبیعت گگردده است.

خبرنگاران درهای بی نظیرترین باغ گیاهان دارویی خاورمیانه به روی گردشگران گشوده شد

جهت دریافت خدمات طراحی ورودی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، در چند روز گذشته بیانیه انتقادی جمعی از فعالان و دانشجویان حوزه گیاهان دارویی، طب سنتی،کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری، حوزه سلامت و ورزشکاران استان درباره واگذاری یکی از پنج سایت برتر ایستگاه تحقیقاتی و آموزشی گیاهان دارویی بوعلی سینا به رستوران در فضای مجازی منتشر شد.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی همدان و موسس باغ گیاهان دارویی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اخبار منتشر شده در فضای مجازی در مورد از بین بردن باغ گیاهان دارویی و تبدیل آن به رستوران را تکذیب و انتشار اخبار کذب را ناشی از سودجویی بعضی افراد اعلام کرد.

قاسم اسدیان افزود: در باغ گیاهان دارویی بوعلی سینا هیچ گونه ساخت و سازی انجام نشده و مورد بازدید مراجع ذیصلاح قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این باغ تنها باغ گیاهان دارویی در کشور است که با هدف جمع آوری و شناسایی، استقرار و پژوهش در زمینه گیاهان دارویی در سال 74 شروع به کار کرد.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی همدان اظهار داشت: این باغ مجموعه ای از گیاهان علفی و بوته ای دارویی و معطر، مجموعه درختان و درختچه های دارویی، گیاهان پیازی و لاله ها، مجموعه گلخانه ها و محوطه تکثیر، استخر گیاهان آبزی و بخش های فرآوری گیاهان دارویی است.

اسدیان که خود از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا است ادامه داد: با توجه به اقبال عمومی جامعه از گیاهان دارویی، این مجموعه می تواند توجه دانش آموزان، دانشجویان و محققان علوم گیاهی را جلب کند و به عنوان یک فضای مناسب توریستی در استان همدان مورد بازدید قرار بگیرد.

وی اعلام کرد: این باغ هر سال میزبان تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموزان علاقه مند به گیاهان دارویی است و یکی از اقداماتی که در سال های اخیر اتفاق افتاده امکان بازدید عموم مردم از باغ گیاهان دارویی است به طوریکه در سال های گذشته شاید فقط دانشجویان و دانش آموختگان بخش کشاورزی می توانستند از این باغ بازدید نمایند اما امروز شاهد حضور خانواده ها در این باغ هستیم که خود گامی مثبت در راستای آشناسازی مردم با انواع گیاهان دارویی و نحوه کشت و فرآوری گیاهان دارویی منطقه همدان است.

اسدیان افزود: برای ایجاد رفاه بازدیدنمایندگان، فضای کوچکی از باغ، جایگاه هایی در فضای باز بر روی سنگ فرش ها قرار داده شد تا علاقه مندان به این فضا علاوه بر لذت بردن از گیاهان دارویی در کنار خانواده چای بنوشند و غذا صرف نمایند.

رییس مرکز تحقیقات همدان گفت: باغ گیاهان دارویی همدان علاوه بر تحقیقاتی بودن توانسته سهمی در جذب توریست داشته باشد که این امر می تواند همدان را به قطب طبیعت گردی در کشور تبدیل کند چرا که این ظرفیت تا به امروز در این استان مغفول مانده است.

وی خاطر نشان کرد: این باغ نخستین باغ گیاهان دارویی کشور و خاورمیانه است که از سال 75 تا به امروز گیاهانی به مدت 25 سال در آن حفظ شده است.

اسدیان افزود: در کشور هشت هزار گونه گیاهی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 658 گونه در استان همدان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 99 درصد از گیاهان استان همدان شناسایی و جمع آوری شده است، گفت: از مجموع 2 هزار گونه دارویی در کشور و 315 گونه دارویی در استان همدان، 250 گونه در باغ گیاهان دارویی کشت شده است که مراحل فنولوژی و رشدی گیاهان مورد آنالیز قرار گرفته و طبقه بندی شده اند.

اسدیان گفت: باغ گیاهان دارویی همدان در طرح اولیه، با عنوان توریستی سلامت و عرضه انواع نوشیدنی ها با گیاهان دارویی و گیاهان دارویی بسته بندی شده به مردم در این باغ دیده شده بود که امروز از مساحت 24 هزار مترمربعی آن 500 مترمربع برای خدمات رسانی به علاقه مندان تعبیه شده است.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان همدان خواست از باغ گیاهان دارویی بوعلی سینا بازدید نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 480

به "خبرنگاران درهای بی نظیرترین باغ گیاهان دارویی خاورمیانه به روی گردشگران گشوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درهای بی نظیرترین باغ گیاهان دارویی خاورمیانه به روی گردشگران گشوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید