خبرنگاران افزایش 16 درصدی آمار مرگ ناشی از تصادفات در همدان

به گزارش ساری فان، همدان - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: 373 تن در تصادفات جاده ای همدان در سال 1398 جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه بامدت مشابه سال قبل از آن 16 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران افزایش 16 درصدی آمار مرگ ناشی از تصادفات در همدان

مصطفی پناهنده روز شنبه به وسیله ارتباط تصویری با خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل اضافه نمود: 305 مورد تصادف منجر به فوت در سال 1398، در جاده های همدان رخ داد در حالی که این آمار در سال 1397، 275 فقره بود که 11 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی گفت: در همین مدت تعداد مرگ ناشی از تصادف در سر صحنه از 164 نفر به 188 نفر رسید که این آمار نیز 15 درصد افزایش داشته است.

پناهنده با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و کم توجهی رانندگان، بیشترین عامل تصادفات جاده ای است، مطرح کرد: رفع کردن نقاط حادثه خیز جاده های این استان موجب کاهش 9 درصدی میزان واژگونی خودروها در سال 1398 شد.

وی ادامه داد: میزان تصادف عابران پیاده در جاده های این استان نیز 9 درصد کاهش و میزان خروج خودرو از جاده، 2 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: در فروردین ماه امسال چهار مورد تصادف منجر به مرگ داشتیم که در آن ها 6 تن جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه 13 تن در تصادفات فروردین ماه سال 1398، جان خود را از دست داده بودند، ادامه داد: فروردین ماه امسال تعداد تردد خودروها به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشت که در پی آن میزان مرگ بر اثر تصادفات جاده ای نیز کاهش یافت.

پناهنده گفت: 34 گروه راهداری با 520 نیرو در همدان از ابتدای امسال به منظور شانه سازی، ایجاد گریزگاه، نصب تابلوهای هدایت رانندگی، خط کشی و آسفالت ریزی در جاده ها و محورهای ارتباطی این استان فعالیت می نمایند.

وی اضافه نمود: افزایش سطح سرویس دهی، ایمن سازی، رنگ آمیزی سرعت کاه ها، نصب تابلوها، علائم و چراغ های چشمک زن، ترمیم گارد ریل ها، لکه گیری جزیی آسفالت جاده ها و لایروبی دهانه پل ها در صورت بارندگی از جمله خدمات راهداری در فصل بهار است.

وی ادامه داد: نزدیک به 260 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: رانندگان با اطلاع از شرایط خودرو خود به لحاظ فنی، تجهیزات ایمنی را همراه خود داشته باشند و قبل از سفر نیز اطلاعات جاده ها را از سامانه و تلفن گویای 141، اپلیکیشن 141 و پایگاه اطلاع رسانی راه های کشور به نشانی www.141.ir کسب نمایند.

وی ادامه داد: 61 دوربین ثبت تخلف سرعت، در جاده های همدان فعال است و سفرهای جاده ای را در این استان کنترل می نمایند.

پناهنده اعلام کرد: در کنار این دوربین ها، 23 سامانه دوربین نظارتی در این استان فعال است که مسافران می توانند با استفاده از نرم افزار 141 و یا پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه های کشور به نشانی www.141.ir تصاویر نقاط پرترافیک را به صورت زنده مشاهده نمایند.

وی افزود: مسافران برای کسب اطلاع از شرایط راه های کشور می توانند از شماره تلفن 141 و یا شماره پیامک 1000141 استفاده نمایند.

وی گفت: 74 سامانه تردد شمار، میزان تردد خودروها و 2 سامانه توزین حرکت، میزان وزن خودروهای باری را در جاده های این استان ثبت می نمایند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اشاره به اینکه دوربین های ثبت تخلف تاثیر زیادی در کاهش آمار تصادفات جاده ای دارند، مطرح کرد: برای نوروز 1399، پنج سامانه دوربین ثبت تخلف نیز در دست راه اندازی است که با بهره برداری از آن ها، تعداد دوربین های ثبت تخلف محورهای استان به 66 سامانه افزایش می یابد.

وی گفت: در سال 1397 نزدیک به 175 میلیون تردد در جاده های این استان داشتیم که این آمار در سال 1398 به 181 میلیون تردد افزایش یافت.

وی تاکید نمود: 77 نقطه از این استان برای ساخت مجتمع خدمات رفاهی جاده ای در نظر گرفته شده است که تا به امروز 35 مجتمع از آن ساخته شده، 27 مجتمع در حال ساخت و 15 مجتمع دیگر نیز در مرحله دریافت مجوز هستند.

پناهنده گفت: پنج هزار و 340 کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که 2 هزار و 725 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 631 کیلومتر بزرگراه و راه شریانی است.

وی ادامه داد: 70 نقطه پر تصادف و 36 نقطه دارای تصادف در این استان شناسایی شده است که 13 مورد آن در سال 1398 اصلاح شد.

99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار و 2.3 درصد کل راه های کشور در همدان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 378

به "خبرنگاران افزایش 16 درصدی آمار مرگ ناشی از تصادفات در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 16 درصدی آمار مرگ ناشی از تصادفات در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید