خبرنگاران استفاده از لوازم آرایشی قاچاق در برخی آرایشگاه های همدان

به گزارش ساری فان، همدان - خبرنگاران- مدیرنظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به استفاده از لوازم آرایشی قاچاق، غیربهداشتی و فاسد در برخی آرایشگاه های زنانه، تشدید بازرسی به منظور برخورد با این قبیل تخلف ها آغاز شده است.

خبرنگاران استفاده از لوازم آرایشی قاچاق در برخی آرایشگاه های همدان

دکتر محمد کاظم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نظارت معاونت غذا و دارو بر نحوه عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح بازار موجب کاهش اقلام غیربهداشتی در سطح عرضه شده، مگر اینکه افرادی به صورت زیرزمینی یا در پستوی مغازه و محلی مخفی اقدام به عرضه لوازم آرایشی بهداشتی بدون مجوز کنند که این افراد هم بسیار کم و محدود هستند.

وی اضافه نمود: دیده می شود گاهی ، تشدید نظارت ها بر نحوه عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح بازار موجب هدایت لوازم قاچاق و تاریخ مصرف گذشته به سمت آرایشگاه های زنانه شده و این به دلیل بی توجهی مراجعه کننده به نوع لوازم آرایشی مصرفی است.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مراجعه کنندگان به آرایشگاه های زنانه خواست هنگام استفاده از رنگ مو، کرم و دیگر اقلام آرایشی در آرایشگاه زنانه، از آرایشگر درباره کیفیت مواد مصرفی، تاریخ تولید و انقضا و مجوز دار بودن آن سوال کنند.

کاظم زاده ادامه داد: در حال حاضر فضای مجازی نیز به محلی برای عرضه مواد غیربهداشتی تبدیل شده و افرادی با راه اندازی گروه ها و کانال هایی در شبکه های اجتماعی اقدام به عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می کنند.

وی اضافه نمود: افراد متخلف با تبلیغات دروغین و عرضه محصول با قیمت هایی پایین تر از بازار به علت ورود از مبادی غیررسمی، اقدام به فروش محصول به صورت اینترنتی کرده و با استفاده از پُست، برای افراد ارسال می کنند.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ، مداخله در امور درمانی در مکان هایی همچون آرایشگاه را تخلف دانست و اضافه نمود: استفاده از دستگاه های زیبایی کاری تخصصی بوده و باید توسط پزشک صورت گیرد.

دکتر کاظم زاده اضافه نمود: فضای مجازی کانونی برای مداخله افراد غیرمتخصص در امور درمانی و تبلیغ درمان مواردی همچون چاقی، لاغری، افزایش قد، فروش داروهای تقلبی و مکمل های بدون مجوز شده است بنابراین مردم باید بدانند خرید هرگونه دارو و مکمل باید تنها از داروخانه ها صورت گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 588

به "خبرنگاران استفاده از لوازم آرایشی قاچاق در برخی آرایشگاه های همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از لوازم آرایشی قاچاق در برخی آرایشگاه های همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید