جشنواره تئاتر استان ها، امکانی برای نمایش خلاقیت ها و استعداد های جوان ها

به گزارش ساری فان، خبرگزاری خبرنگاران- علی نصیریان در پیامی به سی و سومین جشنواره تئاتر استان های کشور گفت: جشنواره تئاتر استان ها، امکانی برای ارائه و نمایش خلاقیت ها و استعداد های جوان هاست.

جشنواره تئاتر استان ها، امکانی برای نمایش خلاقیت ها و استعداد های جوان ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر های نمایشی، متن پیام علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون به سی و سومین جشنواره تئاتر استان های کشور که آبان امسال در حال برگزاری است به این شرح است:

در اواسط دهه سی که اداره هنر های دراماتیک تأسیس شد و ما در آنجا جمع شدیم رفته رفته به تئاتر جوان شهرستان توجه شد.

برای اولین بار یکی دو نفر از ما را به منظور کمک های فنی و هنری به شیراز و اصفهان اعزام کردند آنچه ما دریافتیم کمبود امکانات مادی و مهم تر از آن کمبود فرهنگ و اطلاعات فنی تئاتری از بازیگری تا کارگردانی و نویسندگی و طراحی صحنه و ... بود. نه کتابی وجود داشت و نه معلمی آزموده، جوانان مستعد و مشتاق با تکیه به استعداد خودجوش خود با اطلاعاتی که از گوشه و کنار به دست آورده بودند کار می کردند و گه گاه کار های درخور توجهی هم اجرا می کردند.

در نتیجه به این فکر افتادیم که اولین قدم کمک به آن ها مسئله آشنایی با مبانی و اصول تئاتر است تصمیم گرفتیم که از فارغ التحصیلان دو دانشکده تئاتر که در آن زمان در تهران وجود داشت برای ایجاد مراکز آموزش تئاتر در شهرستان ها استفاده کنیم. در همان دوران گروه های تئاتر در تهران به شهرستان ها سفر می کردند و تئاتر هایی را که در تهران اجرا شده بود برای مردم در شهر های دیگر ایران اجرا می کردند. در همین رفت و آمد ها با جوانان شهرستانی آشنا شدیم و رفته رفته ارتباط هنری و فرهنگی جالبی ایجاد شد. با این تفاصیل کم کم تئاتر شهرستان بارور شد و ما را به فکر برگزاری جشنواره تئاتر شهرستان انداخت. قبل از انقلاب سه دوره این جشنواره درسال های 55، 56 و 57 برگزار گشت. در گوشه و کنار ایران در هر زمینه ای استعداد های درخشانی وجود دارد که متأسفانه شناخته نمی شود و به رشد و بروز نمی رسد. جشنواره تئاتر شهرستان امکانی است برای ارائه و نمایش خلاقیت ها و استعداد های جوان شهرستان ها.

امیدورام در دوره آخر که سی و سومین دوره جشنواره تئاتر شهرستان بعد از انقلاب است با کوشش ها و کوشش های جوانان ثمرات پرباری برای آینده تئاتر ایران داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1308

به "جشنواره تئاتر استان ها، امکانی برای نمایش خلاقیت ها و استعداد های جوان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تئاتر استان ها، امکانی برای نمایش خلاقیت ها و استعداد های جوان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید