جداول خاموشی استان ها اعلام شد

به گزارش ساری فان، همزمان با اوج دریافت مصرف برق و با هدف تعدیل مصرف و نیز آگاهی شهروندان تعدادی از استان های کشور اقدام به انتشار جداول خاموشی های احتمالی کردند. استان های البرز، تهران، همدان و ایلام از استان هایی هستند که جدول خاموشی برای آنها منتشر شده است.

جداول خاموشی استان ها اعلام شد

براساس گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مصرف برق روز گذشته کشور از مرز 54 هزار مگاوات عبور کرد.

پیشتر محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فراوری، انتقال و توزیع برق ایران در ششمین مانور فراگیر برق در محل مرکز پایش صنعت برق در جمع خبرنگاران گفته بود: وقوع خشکسالی و کاهش بارش ها در سال آبی جاری (مهر1399 تا سرانجام شهریور 1400) سبب افزایش مصرف برق طی دو ماه اخیر شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی سبب زودتر وارد مدار شدن چاه های کشاورزی از یک طرف و افزایش دمای هوا سبب زودتر وارد مدار شدن وسایل سرمایشی از طرف دیگر شده که همین عوامل رشد 20 درصدی مصرف برق را رقم زده است.

متولی زاده گفت: برهمین اساس برای هر استان سقف مصرف مشخص شده است.

همچنین پیش از این اعلام شده بود که شهروندان برای آگاهی از خاموشی های احتمالی برق می توانند اپلیکیشن برق من را بر روی گوشی های خود نصب نمایند.

شهروندان پس از نصب نرم افزار برق من می توانند با وارد کردن شناسه قبض خود در قسمت خاموشی ها از اعمال زمان خاموشی آگاهی یافته و برنامه ریزی نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1089

به "جداول خاموشی استان ها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جداول خاموشی استان ها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید