ثبت ملی مجتمع آبگینه تهران

به گزارش ساری فان، مجتمع آبگینه تهران واقع در منطقه 9، با نظر شورای ملی صنایع دستی به عنوان دهکده شیشه ثبت ملی شد.

ثبت ملی مجتمع آبگینه تهران

در جلسه شورای ملی صنایع دستی شهرها و روستاهای کشور که با حضور برخی کارشناسان و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در عمارت تاریخی کوشک تهران در تاریخ 11 تیر برگزار گشت، هر استان توانست رشته هنر سنتی خود را معرفی کند.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، فهرستی از 11 شهر و روستای تازه ملی صنایع دستی را پس از بررسی شاخص ها ارائه کرد و گفت:

شهر تهران در رشته شیشه، روستای سمقاور استان مرکزی در رشته منبت، روستای کندوان در رشته عبابافی، روستای هرسین کرمانشاه در رشته گلیم و شهر ارومیه استان آذربایجان غربی در رشته ریزه کاری چوب، به صورت مشروط ثبت ملی شدند.

محمد انشایی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این باره گفت:

سرآمد فعالیت های هنرهای سنتی این نهاد در تهران توجه به فعالیت رشته شیشه گری بوده تا بتوانیم در مجامع مختلف بیش از گذشته تهران را به عنوان شهر جهانی شیشه آبگینه مطرح کنیم.

در این راستا تصمیم بر آن است تا با همکاری شهرداری منطقه 9 تهران، دهکده هنرهای سنتی و شیشه راه اندازی شود. در این دهکده& 5 کارگاه تخصصی وجود خواهد داشت و امکان برگزاری نمایشگاه و فروش آثار صنعت شیشه گری برای گردشگران داخی و خارجی میسر خواهد بود.

این دهکده به مدت یک سال (تا سرانجام سال 97) در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع و با اعتبار 3 میلیارد تومان از طریق شهرداری ساخته خواهد شد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1390

به "ثبت ملی مجتمع آبگینه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی مجتمع آبگینه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید