کوشش ها برای ایجاد اختلاف میان ارتش لبنان و حزب الله ناکام خواهد ماند

به گزارش ساری فان، شارل ابی نادر در تبادل نظر با خبرنگاران تأکید کرد: اگر مقامات انگلیس یا هر کشور دیگری فکر می نمایند می توانند با این گونه اقدامات خود میان ارتش لبنان و حزب الله اختلاف ایجاد نمایند، کاملاً در اشتباه به سر می برند.

کوشش ها برای ایجاد اختلاف میان ارتش لبنان و حزب الله ناکام خواهد ماند

به گزارش خبرنگاران از بیروت، وزارت دفاع انگلیس روز شنبه 100 دستگاه خودروی زرهی لندروور را تحویل ارتش لبنان داد که قرار است نحوه استفاده از آنها از سوی یک تیم انگلیسی به نیروهای لبنانی آموزش داده گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه خود هدف از تحویل این خودروها را یاری به ارتش لبنان جهت دفاع از نقاط مرزی با سوریه، منع عناصر تروریستی از ورود به اروپا و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سلاح در مرزها عنوان نموده است.

در همین رابطه، شارل ابی نادر تحلیلگر استراتژیک لبنانی در تبادل نظر با خبرنگاران تأکید کرد: اگر مقامات انگلیس یا هر کشور دیگری فکر می نمایند می توانند با این گونه اقدامات خود میان ارتش لبنان و حزب الله اختلاف ایجاد نمایند، کاملاً در اشتباه به سر می برند.

وی اضافه کرد: البته اگر قصد و نیت دولت انگلیس در این اقدام تنها یاری امنیتی و نظامی به ارتش لبنان باشد از آن استقبال می کنیم اما من معتقدم آنها با این اقدام، در صدد فشار بر مقاومت لبنان و قطع ارتباط آن با ارتش سوریه هستند.

ابی نادر تأکید کرد: البته لبنانی ها نسبت به این گونه تحرکات هوشیار هستند و از اهداف غربی ها در این مسائل آگاهی دارند. تا به امروز نیز ما شاهد تنش یا اختلافی میان ارتش لبنان و مقاومت نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه مقاومت همیشه کوشش داشته است از ارتش سوریه در راستای حفظ امنیت این کشور حمایت کند، اضافه کرد: همه تجهیزاتی که در اختیار ارتش لبنان قرار گرفته است بر مبنای تصمیم ساختارهای حاکمیتی در راستای امنیت کشور مورد استفاده قرار می گیرند و این مسئله ای مشروع و مقبول است، البته باید توجه داشت بعضی در کوشش هستند با یاری های خود به ارتش لبنان بعضی خواسته ها و مطالبات را بر حکومت و ارتش تحمیل نمایند که این مسئله هرگز قابل پذیرش نیست و البته ارتش لبنان و مقاومت به خوبی در این باره هوشیار هستند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 898

به "کوشش ها برای ایجاد اختلاف میان ارتش لبنان و حزب الله ناکام خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ها برای ایجاد اختلاف میان ارتش لبنان و حزب الله ناکام خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید