تاکید کابل و تهران بر اجماع منطقه ای برای موفقیت صلح افغانستان

به گزارش ساری فان، تهران (پانا) - پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای بیان کرد محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با محمد ابراهیم طاهریان، نمایندۀ ویژۀ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

تاکید کابل و تهران بر اجماع منطقه ای برای موفقیت صلح افغانستان

در این بیانیه آمده است: در شروع، آقای طاهریان در مورد نتایج سفر اخیری که به پاکستان داشت، به وزیر خارجه کشور اطلاعاتی داد. آقای طاهریان با اشاره بر اهمیت اجماع منطقه ای و تقویت روابط میان سه کشور، طرح برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه افغانستان، ایران و پاکستان را مطرح نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه تقویت هرچه بیشتر روابط محبت آمیز میان دو کشور را با اهمیت خوانده و بر تحکیم و توسعه هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه تأکید ورزید. آقای اتمر ضمن صحبت در مورد ضرورت تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح، طرح نشست سه جانبه را در اصول مورد تایید قرار داده و برگزاری این نشست را برای تقویت اجماع منطقه ای در مورد موفقیت فرایند صلح مفید توصیف کرد.

این بیانیه اضافه نمود: وزیر امور خارجه با درنظر داشتن اهمیت همکاری های عملی میان دو کشور، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک مالی میان افغانستان و ایران، تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1157

به "تاکید کابل و تهران بر اجماع منطقه ای برای موفقیت صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کابل و تهران بر اجماع منطقه ای برای موفقیت صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید