تاکسی هوایی خودران آمریکایی رونمایی شد

به گزارش ساری فان، یک استارتاپ آمریکایی اعلام کرده که تاکسی هوایی خودران خود را در سال 2024 به پرواز در خواهد آورد.

تاکسی هوایی خودران آمریکایی رونمایی شد

استارتاپ Archer Aviation که در کالیفرنیا واقع شده، طی یک رویداد زنده، از تاکسی هوایی کاملا خودران خود موسوم به Maker رونمایی کرد که نخستین پروازهای آن برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده اند.

تاکسی هوایی Maker، نخستین نمونه ای است که Archer Aviation برای به دست آوردن گواهینامه، آزمایش ها را با آن انجام می دهد. این شرکت امیدوار است که نهایتا تولید انبوه تاکسی هوایی خود را برای حمل و نقل تجاری آغاز کند.

این تاکسی هوایی که به هواپیمای VoloConnect شرکت Volocopter شباهت دارد، می تواند به سرعت 240 کیلومتر در ساعت دست یابد.

پهنای بال این تاکسی هوایی که وزن آن 1496 کیلوگرم است، به 12،2 متر می رسد و 12 روتور روی آن قرار گرفته اند.

طراحی این تاکسی هوایی مانند سایر نمونه های ابتدایی هواپیماهای الکتریکی است اما تفاوت اینجاست که تاکسی هوایی، به شش وسیله جانبی پنج تیغه مجهز است که امکان بلند شدن آن را فراهم می کنند و همچنین شش روتور کوچک تر دو تیغه که فقط هنگام معلق شدن و پرواز مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیب روتورهای بزرگ و کوچک کمک می کند تا تاکسی هوایی 100 برابر بی صداتر از بالگردهای سنتی باشد و برای استفاده در فضاهای شهری ایده آل باشد.

نخستین پرواز تجاری

شرکت سازنده از شش مجموعه مستقل باتری استفاده می کند که ظرفیت هر کدام 75 کیلووات ساعت است. باتری ها تنها در 10 دقیقه شارژ می شوند.

اگرچه به گفته شرکت سازنده، این تاکسی هوایی کاملا خودران خواهد بود اما یک خلبان انسان هم برای اهداف ایمنی در آن حضور خواهد داشت. این تاکسی هوایی، فضای کافی را برای چهار مسافر دارد.

یکی از خدمات هوایی که شرکت سازنده مطرح می کند، این است که تاکسی هوایی می تواند مسافران اختصاصی را طی زمان کوتاهی از فرودگاه ها به مرکز شهر برساند. برای مثال، تنها در 17 دقیقه می تواند از فرودگاه سانفرانسیسکو به شهر سن خوزه برسد.

نخستین پرواز تجاری این تاکسی هوایی احتمالا در سال 2024 و از لس آنجلس به میامی خواهد بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1140

به "تاکسی هوایی خودران آمریکایی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی هوایی خودران آمریکایی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید