برای تامین قلم نوری و تخته هوشمند با مشکل روبرو هستیم

به گزارش ساری فان، خبرنگاران/زنجان معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: قلم نوری و تخته هوشمند به تعداد مورد احتیاج موجود نیست و در حال حاضر در بازار نیز مشکل تامین قطعات قلم نوری و تخته های هوشمند وجود دارد.

برای تامین قلم نوری و تخته هوشمند با مشکل روبرو هستیم

رشید زارع نهندی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه بر اساس بخش نامه وزارت علوم، دانشجویان می توانند نیم سال دوم خود را حذف نمایند، در رابطه با کلاس های آنلاین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر کلاس های آنلاین به صورت ویدئو کنفرانس برای آموزش دانشجویان برگزار می گردد و 60 درصد (600 نفر) از دانشجویان در این کلاس ها شرکت می نمایند، قابل ذکر است حدود 1000 دانشجو در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان امکان برگزاری بیش از 70 کلاس به صورت هم زمان فراهم شده است، اضافه کرد: دانشجویان می توانند بدون احتیاج به دانلود یا نصب برنامه ای، به مرکز کامپیوتر وصل شده و در کلاس های خود شرکت نمایند.

این مسئول با بیان اینکه مجموع تعداد اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان 110 نفر است که همه آنان در کلاس های مجازی حضور دارند، توضیح داد: دانشجویانی که پیروز به حضور در کلاس های مجازی نشده اند و سایر دانشجویان، برای برطرف اشکال های خود می توانند به سایت دانشگاه مراجعه نموده و از کلاس های آموزشی ضبط شده استفاده نمایند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، با بیان اینکه در گذشته زیرساخت های آموزش مجازی دایر نبوده و فراهم کردن این زیرساخت کار ساده ای نبود، ادامه داد: اکنون زیرساخت های لازم برای برگزاری کلاس های آموزشی مجازی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی مهیا شده، به طوری که تا به امروز برای برگزاری حدود 60 عنوان درسی اعلام آمادگی شده است.

زارع نهندی با بیان اینکه قلم نوری و تخته هوشمند به تعداد مورد احتیاج موجود نیست و در حال حاضر در بازار نیز مشکل تامین قطعات قلم نوری و تخته های هوشمند وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر این، پهنای باند اینترنت کشور در بعضی از ساعات روز به هیچ وجه پاسخ گو نبوده و برطرف این مشکل احتیاجمند یک اقدام ملی از سوی وزارت ارتباطات و سایر مقامات مربوطه است.

وی اظهار داشت: افزایش سنوات تحصیلی به ویژه برای دانشجویانی که کار آن ها به صورت عملی و آزمایشگاهی است، اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 332

به "برای تامین قلم نوری و تخته هوشمند با مشکل روبرو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تامین قلم نوری و تخته هوشمند با مشکل روبرو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید