با انواع درهای ورودی ساختمانی و قیمت آنها آشنا شوید

به گزارش ساری فان، هر خانه ای از بخش و اتاق های مختلفی تشکیل شده است؛ اما وجود دیوار و تیغه بین هریک از اتاق ها به تنهایی برای حفظ حریم یک قسمت از خانه کافی نیست. در واقع درهای خانه مشخص کننده حریم هر اتاق محسوب می شوند و با وجود آن ها افراد خانواده احساس امنیت بیشتری خواهند داشت.

با انواع درهای ورودی ساختمانی و قیمت آنها آشنا شوید

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

با وجود اینکه کاربرد درهای داخلی در اولین نظر ایجاد و حفظ حریم افراد به نظر می آید، اما این مورد تنها کاربری درهای داخلی نیست. درهای داخلی باعث حفظ انرژی محیط شده و دمای اتاق را در شرایط ایده آل آن ثابت نگه خواهند داشت. در مجموع، باید گفت درها یکی از مهم ترین و ضروری ترین اجزای هر خانه هستند که راحتی و آسایش افراد خانواده را بیش از پیش تامین می نمایند. به دلیل اهمیت و ضرورت وجود درها، در این مطلب به آنالیز درهای ساختمانی پرداخته ایم و درباره انواع درها از نظر جنس و قابلیت تحقیق نموده ایم. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد تعویض درهای خانه خود را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید.

انواع کاربری درهای ساختمان

در یک دسته بندی کلی درهای ساختمان را در سه گروه می توان قرار داد. هریک از انواع درهای ساختمان متناسب با نوع کاربری خود شکل، ویژگی و قابلیت های منحصر به فردی دارند. این سه نوع در عبارت هستند از:

در ورودی ساختمان و خانه

این درها برای حفاظت از ساختمان یا واحد مسکونی در برابر افراد خارج از ساختمان یا سایر ساکنان آپارتمان هستند. در نتیجه مقاوم ترین و مستحکم ترین در یک ساختمان، همان در ورودی ساختمان و در واحدهای مسکونی است. این درها انواع مختلف و قیمت های متفاوتی دارند که هر سازنده ای متناسب با شکل کلی ساختمان درهای ورودی آن را انتخاب می نماید.

درهای راه پله و حیاط

این نوع از درها به معماری ساختمان بستگی دارد و وجود آن ها ضروری نیست. با وجود این، در بسیاری از ساختمان ها درهایی برای راه پله و حیاط در نظر گرفته شده است. درهای راه پله ها، اغلب تمام شیشه هستند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. در حیاط نیز متناسب با ساختار کلی آپارتمان و محل قرارگیری حیاط می تواند از جنس های مختلفی تهیه گردد.

درهای داخلی خانه

نوع آخر درهای مورد استفاده در ساختمان، درهای داخلی واحدهای مسکونی هستند. این نوع از درها هم از جنس های مختلف ساخته می شوند و برای جداسازی اتاق ها و سرویس بهداشتی از فضای سالن اصلی کاربرد دارند. جنس این درها در هرساختمان به طراحی کلی خانه بستگی دارد.

جنس درهای ساختمانی

گرچه اغلب درها ازچوب یا فلز ساخته شده اند، اما طبیعی است که هر در متناسب با نوع کاربری، جنس خاصی داشته باشد. وجود مواد اولیه مختلف باعث شده درهای متنوعی با ظاهر بسیار زیبا طراحی و ساخته شوند. بعضی از درهای موجود هم ترکیبی از مواد اولیه مختلف هستند. در حالت کلی جنس درهای ساختمانی را در چند گروه می توان آنالیز کرد:

درهای تمام چوبی

یکی از گران قیمت ترین درها، انواع چوبی آن هستند. درهای چوبی ظاهر زیبا و کم نظیری دارند، اما به دلیل قیمت بالا استفاده از آن ها مقرون به صرفه نیست. درهای چوبی نسبت به شیشه، فلز یا فرآورده های چوب در برابر رطوبی، سایش، پوسیدگی و حشرات مقاومت کمتری دارند. این درها بیشتر برای ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

درهای تمام ام دی اف (MDF)

ام دی اف از ضایعات و اضافات چوب، تحت فشار و حرارت بالا تهیه می گردد. این نوع از درها در برابر پوسیدگی، ترک، رطوبت و حشرات مقاومت بسیار بالایی دارند. درهای ام دی اف اغلب با روکش های مختلفی به بازار عرضه می شوند که هریک قیمت خاصی دارد. بعضی از روکش های رایج روی درهای ام دی اف، انواع روکش ملامینه و روکش پی وی سی است. درهای ام دی اف و فرآورده های آن برای درهای داخلی خانه مناسب هستند.

درهای اچ دی اف (HDF)

گرچه درهای تمام چوب بسیار جذاب هستند، اما درهایی که از فرآورده های چوب ساخته می شوند هم زیبایی خاص خود را دارند. در اچ دی اف یکی از انواع درهایی است که از فرآورده های چوب ساخته شده است. این در در واقع بدنه ام دی اف داشته و یک ورق HDF روی آن را پوشانده است. درهای HDF به دلیل داشتن چگالی بالا در برابر نفوذ رطوبت مقاومت خوبی دارند. از درهای HDF برای داخل واحد مسکونی یا ورودی آن استفاده می گردد. در صورتی که ضخامت ورق HDF در حدود 3 میلی متر باشد، برای اتاق ها و سرویس بهداشتی مناسب خواهد بود و ضخامت 6 میلی متری HDF برای در ورودی خانه کاربرد دارد.

درهای پی وی سی (PVC)

پی وی سی نوعی عایق در برابر آب و الکتریسیته محسوب می گردد. مقاومت بسیار بالای درهای PVC باعث شده این درها را به درهای ضد آب معروف شوند. با توجه به ویژگی های در پی وی سی، اغلب از این نوع در در محیط های مرطوب استفاده می گردد.

درهای ای بی اس (ABS)

این نوع از درها هم نظیر در پی وی سی نسبت به آب و رطوبت مقامت قابل توجهی دارند. درهای ABS در برابر خش، سایش و حشرات موذی دوام بالایی داشته و برای مکان هایی نظیر حمام و سرویس بهداشتی مناسب است. درصورتی که از درهای ای بی اس برای محیط های مرطوب استفاده گردد، باید یراق آلات ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت برای آن انتخاب گردد.

درهای هیبریدی

در ساخت درهای هیبریدی از تخته های سه لایه استفاده شده و روکش آن ها از چوب تهیه می گردد. به همین دلیل، درها ظاهری نظیر چوب دارند که موجب شده زیبایی خاصی پیدا نمایند. روکش روی درهای هیبریدی به طور تقریبی باید هر دو سال یک بار تعویض شوند.

درهای استیل

فلز جایگزین بسیار خوبی برای چوب است. در حال حاضر بسیاری از ساختمان ها برای در ورودی ساختمان از فلزات استفاده می نمایند. درهای فلزی نسبت به انواع چوبی مقاومت بالاتری داشته و ضد زنگ و خوردگی هستند. درهای فلزی اغلب از استیل ساخته می شوند و ضخامت مختلفی دارند. از این درها در مکان های مختلف به ویژه اماکنی یا امنیت بالا استفاده می گردد.

درهای آلومینیومی

آلومینیوم باعث می گردد درها وزن سبکی داشته باشند. با توجه به اینکه آلومینیوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارد، در ساختمان های زیادی از آن استفاده می گردد. دوام زیاد در آلومینیومی کنار قیمت مناسب آن، استفاده از این در را مقرون به صرفه نموده است.

درهای فایبرگلاس

این جنس نوعی کامپوزیت از الیاف شیشه است. این فیبرهای شیشه ای در صورت ترکیب با رزین به ماده ای سخت و مقاوم تبدیل می گردد که نسبت به چوب و فلز به نگهداری و مراقبت کمتری احتیاج دارد. این درها را می توان با چوب روکش کرد و ظاهر زیبایی به آن بخشید. هریک از درها قیمت خاصی دارند و هر فردی می تواند با توجه به بودجه و به تناسب طراحی خانه خود، ایده آل ترین در را انتخاب کند. قیمت درهای ام دی اف که روکش های مختلفی دارند به نسبت جنس و ضخامت روکش مشخص می گردد.

انواع درهای امنیتی

بسیاری از ساختمان ها ترجیح می دهند در ورودی خود را از انواع درهای امنیتی انتخاب نمایند تا میزان ایمنی ساختمان را بالا ببرند. البته درهای امنیتی، علاوه بر ورودی اصلی ساختمان، برای واحد مسکونی و درهای داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. درهای امنیتی انواع مختلفی دارند که در ادامه هریک را آنالیز می کنیم:

درهای ضد سرقت

این درها در برابر شکستگی یا انواع تکنیک هایی که سارقان به کار می برند، مقاوم هستند. لولاهای این درها از داخل و خارج پنهان هستند و سارقان به لولاهای در دسترسی نخواهند داشت. این درها به قلاب، میله، آلارم، زنجیر امنیتی و قفل اتوماتیک مجهز هستند. به همین دلیل با بستن در، قفل اتوماتیک فعال می گردد. درهای ضد سرقت قفل های مختلفی نظیر قفل دیجیتالی، قفل سیلندری یا قفل زنجیری دارند. بعضی از درهای ضدسرقت یک پنجره کوچک برای زیبایی دارند. این موضوع بحث امنیتی در را زیر سوال می برد. بنابراین درصورتی که قصد خرید در ضد سرقت دارید، بهتر است انواع بدون پنجره آن را تهیه کنید.

درهای ضد حریق

عایق بسیار قوی این درها، آن ها را در برابر دود، آتش، بخار و صدا مقاوم نموده است. به همین دلیل این درها در برابر آتش، آن ها را به خروجی های اضطراری ایده آلی محسوب می شوند. درهای ضد حریق در صورت وقوع آتش سوزی به صورت اتوماتیک بسته شده و از نفوذ دود به داخل واحد و گسترش آتش سوزی جلوگیری می نماید. از این درها می توان داخل واحد مسکونی هم استفاده کرد.

درهای ضد آب

این درها در برابر آب، سیل و طوفان مقاومت بالایی دارند و از ورود هر نوع رطوبت به فضای داخل جلوگیری می نمایند. بنابراین در صورتی که خانه شما در مکان هایی با شرایط آب وهوایی مرطوب است، این نوع از درها مانع ورود باران، آب و رطوبت به خانه شده و سلامت دستگاه های موجود در خانه را تضمین خواهد نمود.

در ضد گلوله

این درها در برابر انواع گلوله و سلاح های گرم مقاوم هستند.

هریک از درهای امنیتی از ایمن ترین و مقاوم ترین مواد اولیه موجود طراحی و ساخته شده اند. کیفیت بالای درهای امنیتی موجب شده این درها قیمت بسیار بالایی داشته باشند. بنابراین درصورتی که قصد خرید در جدیدی برای خانه خود دارید ضمن در نظر دریافت بودجه، انتظارات خود را از در خصوص احتیاجتان در نظر بگیرید. سپس با توجه به نوع کاربری در، بهترین گزینه را انتخاب کنید. با مطالعه و شناخت کافی روی انواع در، می توانید خریدی آگاهانه را تجربه کنید تا پس از خرید در خانه، از خرید خود رضایت داشته باشید.

منبع: هومینگ
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 364

به "با انواع درهای ورودی ساختمانی و قیمت آنها آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انواع درهای ورودی ساختمانی و قیمت آنها آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید