بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی است

به گزارش ساری فان، مدیرکل نظارت بر دفاتر پیشخوان رگولاتوری گفت: بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان خدمات، غیرقانونی است و در صورت مشاهده این اقدام، با دفاتر برخورد می گردد.

بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری گفت: دفاتر پیشخوان خدمات، هنگام ارائه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف براساس مصوبه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی برخورد می گردد.

وی اضافه نمود: ارائه بعضی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیم کارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده گذاری (سجام) و ... احتیاج به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا نمایند.

حی شاد اضافه نمود: در راستای حمایت از حقوق مصرف نماینده علاوه بر بازرسی و کنترل های دوره ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته های استانی رسیدگی به تخلفات نیز ملزم هستند تخلفات مربوط به عدم احراز هویت مشترک را در کوتاه ترین زمان آنالیز و رسیدگی نمایند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اضافه نمود: در صورت مشاهده اولین تخلف دفاتر پیشخوان در زمینه احراز هویت مشتری، پرونده و مستندات تخلف به کمیته رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می گردد و کمیته های رسیدگی به تخلفات استانی موظف هستند در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 632

به "بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایگانی مدارک هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید