این میوه دوست قلب است

به گزارش ساری فان، خبرنگاران : انجیر یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین میوه هایی است که خواص درمانی فراوانی دارد.

این میوه دوست قلب است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، یکی از میوه هایی که چه تازه و چه به صورت خشک شده آن، دوست قلب انسان ها به شمار می رود، انجیر است. انجیر از زمان های بسیار قدیم در درمان بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و بیماری های مربوط به کبد، دستگاه تنفسی و دستگاه ادراری استفاده می شد.

انجیر میوه ای منحصر به فرد دارای پوستی ارغوانی یا سبز بوده که درون آن صد ها دانه ریز نهفته و برگ های آن هم مملو از مواد مغذی است.

طبق گزارش خبرگزاری آلمان، انستیتو تغذیه انسانی آلمان (German Institute of Human Nutrition) اعلام نموده انجیر فواید سلامتی فراوانی دارد و برای قلب، استخوان، اعصاب، بینایی، روده و پوست مفید است.

ویتامین های انجیر

این مرکز آلمانی اعلام نموده است انجیر گنجی از مواد معدنی و ویتامین ها به شمار می رود. این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که برای سلامت قلب اهمیت دارد؛ انجیر همچنین دارای کلسیم است که به سالم ماندن استخوان ها یاری می نماید. این میوه دارای آهن برای خونسازی و ویتامین A است برای سلامت بینایی و زیبایی پوست ضرورت دارد.طبق اعلام این مرکز، انجیر همچنین دارای ویتامین های گروه B بوده که برای اعصاب مفید هستند.

هضم غذا به یاری انجیر

انجیر سرشار از فیبر های غذایی است که به تسهیل فرآیند هضم یاری نموده و از این رو، با یبوست مبارزه می نماید. این میوه تازه از کالری کمی برخوردار است و از این رو به تناسب اندام شما نیز یاری می نماید.

مواد مغذی انجیر

همچنین به نوشته پایگاه هلث لاین یک انجیز تازه و کوچک (40 گرم) دارای مواد مغذی زیر است:

30 گرم کلسیم، 8 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر، 3 درصد مس، 2 درصد منیزیم 2 درصد ویتامین ب 2 یا ریبوفلاوین، 2 درصد ویتامین ب 1 یا تیامین، سه درصد ویتامین ب 6 و 2 درصد ویتامین کا است.

از سوی دیگر، انجیر خشک شده دارای قند فراوان و سرشار از کالری است؛ چرا که قند ها به هنگام خشک کردن میوه ها، غلیظ می شوند همچنین ویتامین ب 6 که در این میوه نهفته است، به سلامت مغز شما یاری شایانی می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 641

به "این میوه دوست قلب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میوه دوست قلب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید