ایتالیا: اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان شکست خورده است

به گزارش ساری فان، وزیر امور خارجه ایتالیا در تبادل نظر با یک نشریه آلمانی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا ایتالیا را در هجوم پناهندگان تنها گذاشته است، همچنین گفت این اتحادیه در بحران پناهندگان شکست خورده است.

ایتالیا: اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان شکست خورده است

با ما همراه باشید و با تور مسافرتی ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ماه هاست که با توجه به شمار روزافزون پناهندگان اعلام های یاری از طرف دولت ایتالیا بلندتر شده است.

آنجلینو آلفانو، وزیر امور خارجه ایتالیا بیان کرد که انتظار دارد تا خاتمه امسال میلادی 200 هزار نفر دیگر بتوانند به وسیله دریای مدیترانه به اروپا بیایند.

وی که در مصاحبه با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت از شکست اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان سخن گفته و در پاسخ به این پرسش که آیا ایتالیا احساس می نماید اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان آن را تنها گذاشته است بله آشکاری گفته و تاکید نمود که تقسیم پناهندگان در کشورهای اروپایی اصلا شکل نمی گیرد؛ این بدین مفهوم است که پناهندگان در ایتالیا باقی می مانند. اما ایتالیا نمی تواند به تنهایی این بار سنگین را بر دوش بکشد.

وی اضافه کرد: در امسال میلادی تا کنون بیش از 93 هزار پناهنده به وسیله دریای مدیترانه به سواحل ایتالیا رسیده اند. پذیرش این میزان پناهنده برای ما بسیار سخت است. 2385 نفر هم در کوشش در این جهت جان خود را از دست داده اند.

آلفانو بر این باور است که شمار پناهندگانی که تا خاتمه امسال میلادی به اروپا می رسند دو برابرخواهد شد. صدها نفر دیگر در لیبی در انتظار عبور از این جهت خطرناک که برای بیشتر آن ها کشنده است هستند.

وزیر امور خارجه ایتالیا یک مسئله بزرگ را شرایط بی ثبات در لیبی ارزیابی نموده و گفت: از آنجا بسیاری از قایقهای پناهندگان در جهت اروپا قرار می گیرند. سازمان ملل باید اقدامات فشرده تری را برای حمایت از دولت لیبی انجام دهد. هدف باید ایجاد محل های اقامت پناهندگان در لیبی باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 186

به "ایتالیا: اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: اتحادیه اروپا در بحران پناهندگان شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید