اعلام ثبت 20 هزار اثر موزه ای آذربایجان شرقی در سامانه جام

به گزارش ساری فان، ایسنا/ براساس سخنان رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی، ثبت 20 هزار اثر موزه ای آذربایجان شرقی در سامانه جام انجام گرفت.

اعلام ثبت 20 هزار اثر موزه ای آذربایجان شرقی در سامانه جام

قضیه چیست؟

مهدی بزاز دست فروش اظهار کرد: موزه های یک منطقه نشانگر غنا، پیشینه تاریخی و فرهنگی آن منطقه و مردمان آن است و این گنجینه در حقیقت در آذربایجان شرقی، برگهای تاریخ زرین ایران را ورق می زند.

وی با بیان اینکه موزه های آذربایجان شرقی آثار باارزش تاریخی متعددی را در دل خود جای داده، گفت: این استان به لحاظ تعدد موزه های تخصصی و غنای آثار، جایگاه ممتازی را در عرصه موزه داری کشور به خود اختصاص داده است.

وی به ثبت 20 هزار اثر موزه ای استان در سامانه جام اشاره کرد و گفت: در راستای ساماندهی آثار تاریخی و فرهنگی موزه های استان، تا به امروز اطلاعات بالغ بر 20 هزار اثر موزه ای در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی و تاریخی جام ثبت شده که از این میان 15 هزار اثر متعلق به موزه آذربایجان است.

بزاز دست فروش با تاکید بر اهمیت و ضرورت موضوع ساماندهی آثار موزه ای استان اظهار کرد: تداوم ساماندهی اطلاعاتی اموال منقول فرهنگی تاریخی استان همچنان در دستور کار این اداره کل است.

وی اضافه نمود: طی سال جاری 100 اثر موزه ای استان در این سامانه به ثبت رسیده و ثبت اطلاعات اموال در اختیار موزه های غیر وابسته و موزه های خصوصی نیز در حال پیگیری است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 725

به "اعلام ثبت 20 هزار اثر موزه ای آذربایجان شرقی در سامانه جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ثبت 20 هزار اثر موزه ای آذربایجان شرقی در سامانه جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید