از رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ چه انتظاری داریم؟

به گزارش ساری فان، سامسونگ فردا و طی رویدادی تحت نام گلکسی آنپکد از گوشی، ساعت هوشمند و هدفون بی سیم نو خود رونمایی می کند. این سومین رویداد آنپکدی است که شرکت کره ای در سال 2021 برگزار می کند و خب به نظر می رسد سال بسیار شلوغی برای آن بوده است. اما در رویداد فردا چه خواهد گذشت؟ پرسشی که تا به امروز پیرامون آن خبرهای زیادی منتشر شده است و در این مطلب هم به طور خلاصه به بررسی تمام اتفاقاتی که در آن می گذرد خواهیم پرداخت.

از رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ چه انتظاری داریم؟

بعد از انتشار خبرهای گوناگون مبنی بر زمان برگزاری رویداد آنپکد، سامسونگ بالاخره تصمیم گرفت در تاریخ 11 آگوست امسال (20 مرداد) از محصولات تازه خود رونمایی کند. نامی که شرکت کره ای برای این رویداد در نظر گرفته است، Get ready to unfold است به این معنا که شرکت بیشتر توجه خود را روی گوشی های تاشو منعطف خواهد کرد.

TM Roh، مدیرعامل بخش موبایل سامسونگ چندی پیش اطلاعاتی پیرامون آنچه که باید در رویداد گلکسی آنپکد پیش رو انتظار داشته باشیم منتشر کرد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به قلم S-Pen برای یک گوشی تاشو، نمایشگر بزرگ تر و مقاوم تر، بهبود تجربه مولتی تسکینگ و رابطه نزدیک تر با مایکروسافت جهت بهبود تجربه نرم افزاری اشاره کرد. بنابراین بیشتر تغییرات گسترده مربوط به گوشی های تاشو است و از لحاظ اهمیت هم این محصولات هستند که در مرکز توجه قرار دارند.

همانطور که اشاره شد، در رابطه با رویداد فردا به صورت پراکنده خبرهای بسیار زیادی منتشر شده است اما در این مطلب هدف، بیان خلاصه ای است از تمام محصولاتی که در این رویداد رونمایی می شوند به همراه معینات فنی آن ها که به لطف خبرهای اخیر در اختیار داریم. به صورت کلی دو گوشی تاشو، یک ساعت هوشمند و یک هدفون بی سیم، مجموعه محصولاتی را تشکیل می دهند که قرار است در رویداد فردا رونمایی شوند و در ادامه هم نگاه نزدیکی به تمامی آن ها خواهیم داشت.

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

چونکه امسال خبری از گوشی های سری گلکسی نوت 21 نبود، سامسونگ تصمیم گرفت پشتیبانی از قلم S-Pen را به گوشی گلکسی S21 اولترا اضافه شد و حالا قرار است به گلکسی زد فولد 3 هم اضافه شود. نمایشگر داخلی زد فولد 3 که قابلیت تاشوندگی دارد، 7.6 اینچی است که از هر گوشی گلکسی نوت که تا به امروز عرضه شده اند نمایشگر بزرگ تر است تا فضای کافی در اختیار کاربران برای کار با آن وجود داشته باشد.

البته قلم S-Pen به همراه این گوشی عرضه نمی شود و فضایی درون خود محصول جهت تعبیه آن وجود ندارد، بدین ترتیب کاربر باید مانند گلکسی S21 اولترا، برای نگه داری قلم به همراه زد فولد 3 از قاب محافظ مخصوص استفاده کند. این دقیقا عکس چیزی است که همیشه در سری گوشی های گلکسی نوت سامسونگ شاهد بودیم.

اما عدم بهره مندی از فضایی جهت تعبیه قلم باعث می شود کاربر برای شارژ آن به پورت USB-C متوسل شود تا اینکه با قرار دادن آن درون گوشی فرایند شارژ شدن را انجام دهد. همانطور که اشاره شد، سامسونگ برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی از قلم به همراه گلکسی زد فولد 3 استفاده کنند، قاب محافظی را برای آن طراحی خواهد کرد که فضایی جهت قرارگیری قلم در آن وجود دارد. هنوز معین نیست آیا نمایشگر 6.2 اینچی ثانویه که قابلیت تاشوندگی ندارد از قلم پشتیبانی خواهد کرد یا خیر اما بهر حال به نظر می رسد سامسونگ دو قلم تحت نام S-Pen پرو و S-Pen فولد ادیشن را برای گوشی های خود در نظر گرفته است که مدل پرو احتمالا 80 یورو قیمت گذاری خواهد شد.

نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد 3 که قابلیت تاشوندگی دارد اما علاوه بر پشتیبانی از قلم، از دوربین سلفی زیر نمایشگر هم بهره می برد تا بدین ترتیب اولین گوشی سامسونگ با این قابلیت باشد. اما خب به نظر می رسد کیفیت آن چندان مناسب نباشد چون سامسونگ سنسوری 4 مگاپیکسلی را برای آن در نظر گرفته است. البته در برخی از خبرگزاری ها اعتقاد بر این است که اندازه تصاویر ثبت شده 4 مگاپیکسلی است؛ یعنی با فناوری ترکیب پیکسلی به این اندازه رسیده است که در این صورت باید اندازه سنسور 16 مگاپیکسل باشد.

نمایشگر ثانویه اما به همان دوربین سلفی حفره ای مجهز خواهد شد که مشابه تمام گوشی های دیگر سامسونگ است و اندازه آن هم به 10 مگاپیکسل می رسد. روی پنل پشتی محصول هم سه دوربین 12 مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد که به ترتیب شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو می شوند.

گلکسی زد فولد 3 همچنین از پردازنده اسنپدراگون 888 و احتمالا در برخی از منطقه ها از اگزینوس 2100 به نام قلب تپنده خود استفاده می کند. اینطور که به نظر می رسد، این تراشه از لحاظ دما، شرایط بهتری به نسبت گلکسی S21 اولترا دارد چرا که فضای بیشتری جهت پخش گرما وجود دارد. ظرفیت باتری این گوشی هم 4400 میلی آمپر ساعتی است که در واقع اندکی کمتر از گلکسی زد فولد 2 هم هست. حال چطور باتری به این کوچکی قرار است نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز را در طول روز روشن نگه دارد معین نیست.

علاوه بر این ها، گلکسی زد فولد 3 در کنار گلکسی زد فلیپ 3 اولین گوشی های تاشویی خواهند بود که از استاندارد ضد آب IPX68 بهره می برند تا بدین ترتیب در عمق 1 متری آب بتوانند حداقل نیم ساعت از نفوذ آن به درون جلوگیری کنند.

با توجه به شایعاتی که پیرامون گلکسی زد فولد 3 منتشر شده است، ظاهرا سامسونگ برای مدل 256 گیگابایتی که احتمالا مدل پایه هم به تعداد میرود، 1900 یا 2000 یورو در نظر گرفته است و برا مدل 512 گیگابایتی هم احتمالا 120 دلار به قیمت یادشده اضافه خواهد شد. در بازار کشور آمریکا هم سامسونگ این اجازه را به کاربران گوشی های خود را به علاوه ما به التفاوت به سامسونگ پرداخت کنند و یکی از گوشی های تاشوی مورد انتظار شرکت کره ای را دریافت کنند.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

گلکسی زد فلیپ 3 اما مطابق انتظار، بدنه کوچک تری به نسبت نسل گذشته خود دارد در حالی که ظرفیت باتری آن همچنان روی 3300 میلی آمپر ساعت به جای مانده است. اما تغییر اصلی در ظرفیت شارژر است که از 15 در نسل گذشته به 25 وات در این نسل رسید (برخی از شایعات از این موضوع حکایت دارند که شارژر این گوشی همچنان 15 واتی خواهد بود). با این حال شارژر 25 واتی حتما برای گلکسی زد فولد 3 در نظر گرفته خواهد شد. حال اینکه شاهد حضور آن در جعبه مدل زد فلیپ 3 باشیم یا خیر معین نیست.

گلکسی زد فلیپ 3 از نمایشگر تاشونده 6.7 اینچی بهره می برد اما نمایشگر خارجی آن اندکی از نسل قبل بزرگ تر است و به 1.9 اینچ رسید. این یعنی کاربر به جای کلمه، می تواند چند خط را در رابطه با اعلانات مشاهده کند. دوربین این گوشی اما تغییری به نسبت نسل گذشته نخواهد داشت و همچنان شاهد حضور دو سنسور 12 مگاپیکسلی روی پنل پشتی و یک سنسور 10 مگاپیکسلی به نام دوربین سلفی در آن هستیم.

قلب تپنده این گوشی را پردازنده اسنپدراگون 888 تشکیل می دهد. حال اینکه آیا پردازنده اگزینوس 2100 هم در آن حضور خواهد داشت یا خیر معین نیست و باید تا فردا برای یافتن پاسخ این پرسش منتظر بمانیم. همچنین در خبرهای گذشته شنیده بودیم که برای گلکسی زد فلیپ 3 قاب های محافظ متنوع و زیبایی هم طراحی خواهد شد که شامل مدل چرمی، سیلیکونی و شفاف می شوند.

گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت 1100 یورو در مدل 128 گیگابایتی در اروپا به فروش خواهد رسید و برای مدل 256 گیگابایتی آن هم باید 50 دلار بیشتر یعنی 1150 دلار بپردازید.

سامسونگ گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک

سامسونگ امسال قصد دارد از دو ساعت هوشمند با نام های واچ 4 و واچ 4 کلاسیک رونمایی کند. گلکسی واچ 4 کلاسیک مانند نسخه اوریجینال ساعت های سامسونگ از بزل گردان بهره می برد در حالی که مدل استاندارد، ظاهری اسپورت تر دارد. هر دو ساعت در دو مدل با اندازه های مختلف نمایشگر (1.36 و 1.19 اینچ) راهی بازار می شوند که وضوح آن به 450 × 450 پیکسل می رسد. همچنین طول عمر باتری هم احتمالا 7 روز خواهد بود (361 میلی آمپر ساعت برای مدل بزرگ تر و 247 میلی آمپر ساعت برای مدل کوچک تر).

گلکسی واچ 4 کلاسیک با توجه به خبرهای متعددی که منتشر شده است بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ خواهد داشت و در دو مدل با اندازه های 46 و 42 میلی متری راهی بازار می شود. از طرفی مدل استاندارد آلومینیومی است و در دو اندازه 44 و 40 میلی متری عرضه می شود. هر دو مدل از این ساعت ها از پوشش گوریلاگلس DX برای محافظت از نمایشگر خود بهره می برند و استاندارد ضد آب IP68 خواهند داشت (مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری)

اما ویژگی مثبت دیگر این ساعت ها، بهره مندی از سیستم عامل گوگل به جای تایزن است که سال ها در ساعت های هوشمند شرکت کره ای مورد استفاده قرار گرفت اما خب اصلا در حد و اندازه های سیستم عامل گوگل نبود. البته سامسونگ سیستم عامل WearOS گوگل را اعمال یک سری تغییرات از لحاظ ظاهری کاملا مشابه تایزن طراحی کرد و آن را One UI Watch 3.5 نام گذاری کرد تا بدین ترتیب بین سیستم عامل گوشی، تبلت و ساعت های هوشمند یکپارچگی وجود داشته باشد. با وجود سیستم عامل تازه، سامسونگ دیگر از لحاظ اپلیکیشن هیچ مسئله ای ندارد و می تواند با بزرگ ترین شرکت فعال در این زمینه یعنی اپل به راحتی مقابله کند.

این ساعت های تازه از طریق اپلیکیشن Samsung Health قادرند قدم های کاربران را بتعدادند، ضربان قلب را محاسبه کنند و همچنین سطح اکسیژن خون را بسنجند. علاوه بر تمامی این قابلیت ها، امکان ثبت نوار قلب هم وجود دارد اما خب در تمامی کشورها در دسترس قرار ندارد. امکان اندازه گیری بافت بدن هم با سری گلکسی واچ 4 وجود دارد.

قلب تپنده این ساعت های هوشمند تازه را پردازنده قدرتمند اگزینوس W920 تشکیل می دهد که گفته می شود 1.25 برابر به نسبت پردازنده اگزینوس 9110 سریع تر و 8.8 برابر از لحاظ قدرت گرافیکی بهتر است. این تراشه اما در کنار خود از 1.5 گیگابایت حافظه رم (0.5 گیگابایت بیشتر از اندازه رم گلکسی واچ 3) و 16 گیگابیت حافظه داخلی (8 گیگابایت بیشتر از اندازه حافظه داخلی گلکسی واچ 3) بهره می برد تا بدین ترتیب تجربه کاربری به طور کلی به نسبت نسل قبل دگرگون شود.

قیمتی هم که سامسونگ برای ساعت های تازه خود در نظر خواهد گرفت برای مدل استاندارد 40 میلی متری 280 یورو و برای مدل استاندارد 44 میلی متری، 310 یورو خواهد بود. گلکسی واچ 4 کلاسیک هم در مدل پایه خود (42 میلی متری) با قیمت 380 یورو و در مدل 46 میلی متری با قیمت 410 دلار راهی بازار خواهد شد.

سامسونگ گلکسی بادز 2

گلکسی بادز 2 اما که به نام هدفون بی سیم میان رده قرار است فردا رونمایی شود، با توجه به خبرها اصلا یک هدفون میان رده به نظر نمی رسد. یکی از دلایلی که باعث می شود فکر کنیم گلکسی بادز 2 یک هدفون فراتر از هدفون بی سیم میان رده به تعداد میرود، قابلیت حذف نویز اکتیو آن است که غالبا آن را در هدفون های بی سیم بسیار گران قیمت شاهد هستیم. روی هر بادز سه میکروفون تعبیه شده است تا بدین ترتیب وظیفه حذف نویز به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

طول عمر باتری این محصول در صورتی که قابلیت حذف نویز اکتیو فعال باشد 5 ساعت و در صورتی که غیرفعال باشد 8 ساعت است. البته کیس نگه دارنده بادز هم به این دو اندازه، به ترتیب 13 و 20 ساعت اضافه می کند تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد. پشتیبانی از شارژ سریع هم به احتمال بسیار زیاد در این محصول وجود دارد چون گفته می شود شارژ آن به مدت 5 دقیقه می تواند انرژی کافی را برای 1 ساعت گوش دادن به موسیقی تامین کند. علاوه بر این ها، پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم Qi هم در این محصول دیده می شود.

گلکسی بادز 2 از دو درایور در هر باد، یک ووفر 11 میلی متری و توییتر 6.5 میلی متری بهره می برد. بدنه این محصول شفاف است و از استاندارد IPX7 هم پشتیبانی می کند تا بدین ترتیب کاربران با خیال راحت در هوای بارانی بتوانند از آن استفاده کنند. پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.2 هم به روش بسیار جالبی در این هدفون بی سیم وجود دارد به این صورت که دیگر نیازی نیست برای جفت سازی با دستگاه مربوطه، هدفون را از کیس خارج کرد.

سامسونگ گلکسی بادز 2 قرار است با قیمت 160 یورو در دسترس قرار بگیرد که در این صورت با توجه به قابلیت های خوبی که دارد، می تواند یکی از ارزشمندترین هدفون های بازار لقب بگیرد.

خبری از گلکسی S21 فن ادیشن نیست

تا به این لحظه خبرهای زیادی پیرامون گلکسی S21 فن ادیشن منتشر شده است اما به نظر نمی رسد خبری از آن در رویداد فردا باشد چرا که سامسونگ قصد دارد در رویدادی مجزا از این گوشی رونمایی کند. گفته می شود این اتفاق در ماه اکتبر رخ خواهد داد و این یعنی باید اوایل ماه پاییز شاهد رونمایی از پرچم دار مقرون به صرفه شرکت کره ای باشیم که با توجه به قیمت و معینات فنی که دارد، فوق العاده مورد انتظار است.

بنابراین مطابق انتظار در رویداد فردا فقط شاهد رونمایی از دو گوشی تاشوی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک و هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 خواهیم بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1171

به "از رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ چه انتظاری داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ چه انتظاری داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید