شروع مطالعات ترافیکی فاز 3 بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی

به گزارش ساری فان، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: در حال حاضر مشاور در حال مطالعه اصلاحات ترافیکی لازم برای اجرای فاز 3 است که پس از تکمیل این مطالعات عملیات اجرایی آن، پیمانکار با دستورالعمل های جدید و تغییر جبهه کاری اجرا پروژه را کلید خواهد زد.

شروع مطالعات ترافیکی فاز 3 بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، احسان زهره وندی، با اعلام این خبر اضافه کرد: ساکنان منطقه درباره اصلاح ترافیکی ابتدای محور شاهنامه منتهی به آرامگاه و نحوه دسترسی به معابر حاشیه درخواست هایی را مطرح کردند که مقرر شد مشاور با مطالعه دقیق و ارائه طرح شرایط اجرای مناسب کار را فراهم کند.

او درباره اصلاحات ترافیکی اظهار کرد: برای اجرای 2هکتار باقی مانده در فاز سوم باید حدود 80 تا 100 متر از محدوده دیوارهای سنگی پیشروی کرد که در این صورت دوربرگردان اول، ایستگاه اتوبوس، ایستگاه تاکسی، پارکینگ ماشین آلات و... به 100متر عقب تر رانده می گردد، همچنین 80 تا 85درصد پوشش گیاهی و فضای سبز محدوده موردنظر دست نخورده باقی خواهد ماند.

زهره وندی توضیح داد: در فاز 3 پروژه جلوخان، مواردی همچون سامان دهی پارکینگ، سامان دهی شرایط ورود بازدیدکنندگان و مسافران به داخل مجموعه، سامان دهی ایستگاه اتوبوس و ایستگاه تاکسی از لحاظ جانمایی، ساخت ایستگاه های مجلل و زیبا و افزایش ناوگان اتوبوس ها و تاکسی ها برای جابه جایی مسافران، جانمایی و اجرای دوربرگردان اول، اصلاح معابر ورودی به محلات توس سفلی و اسلامیه و تفکیک مسیرهای مسافران از شهروندان مقیم در منطقه، جمع آوری چادرهای نازیبا و نامرتب از ورودی جلوخان و احداث غرفه های زیبا برای صنایع مختلف در قسمت ورودی پارک و... انجام خواهد شد.

سامان دهی و بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی از نوروز 97 شروع شده و تاکنون 2 فاز آن با هزینه حدود 16 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 51

به "شروع مطالعات ترافیکی فاز 3 بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مطالعات ترافیکی فاز 3 بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید