آغاز فعالیت طرح سنجش سلامت نوآموزان در شهرستان آبادان

به گزارش ساری فان، مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سه پایگاه این شهرستان آغاز شد.

آغاز فعالیت طرح سنجش سلامت نوآموزان در شهرستان آبادان

به گزارش از ،حبیب الله رمضانی مدیر آموزش و پرورش آبادان روز دوشنبه گفت: نوآموزان در طرح سنجش سلامت ، از لحاظ شرایط بینایی، شنوایی، هوش، اختلالات جسمی، حرکتی، پایش رشد و سایر شاخص های بهداشتی و پزشکی ارزیابی می شوند.

اوافزود: دانش آموزان پس از ثبت نام در کلاس اول برای سنجش، نوبت دهی می شوند و اطلاعات لازم از جمله آدرس پایگاه سنجش و تاریخ مراجعه به خانواده ها ارائه می شود تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: با توجه به شرایط کرونایی، هر پایگاه روزانه 50 نفر از نوآموزان را پذیرش خواهند کرد و 25 نفر از کارمندان آموزش و پرورش تا سرانجام شهریورماه امسال کار سنجش نوآموزان را انجام خواهند داد.

رمضانی گفت: برای سال تحصیلی 1400-1401 پیش بینی می شود 6 هزار و 200 نوآموز آبادانی تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می گیرند و بر اساس نتیجه به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می شوند.

63 هزار و 820 نفر جمعیت دانش آموزی آبادان است ، سه هزار و 100 معلم کار تدریس این دانش آموزان را به عهده دارند.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1179

به "آغاز فعالیت طرح سنجش سلامت نوآموزان در شهرستان آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت طرح سنجش سلامت نوآموزان در شهرستان آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید