85 هکتار از باغات انگور خنداب داربستی شد

به گزارش ساری فان، داربستی کردن باغات انگور موجب کاهش هزینه ها و راندمان بالا می گردد.

85 هکتار از باغات انگور خنداب داربستی شد

قلی پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در بازدید از باغات انگور این شهرستان گفت: تا کنون نزدیک به 85 هکتار از باغات انگور این شهرستان داربستی شده که 60 هکتار آن با تسهیلات و 25 هکتار آن با مشارکت خود باغ داران بوده است.

قلی پور با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا برای تسهیلات داربستی شدن 400 هکتار از باغات را داریم که به زودی به بانک ها معرفی میشوند افزود: باغداران می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان و تشکیل پرونده متقاضی تسهیلات شوند.

او افزود: از مزایای باغات داربستی می توان به کاهش هزینه ها در زمینه داشت و برداشت، تسهیل در محلول پاشی، آب بری کمتر، مبارزه آسان تر با آفات و بیماری ها و به حداقل رسیدن مصرف سموم را بیان کرد.

او ادامه داد: شهرستان خنداب با داشتن 7 هزار هکتار باغات انگور از نظر فراوری این محصول در سطح استان مرکزی شاخص و دارای رتبه اول است و به همین منظور جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت های خوبی را در این زمینه شروع نموده که از اساسی ترین کار ها تررویج و ترغیب باغ داران به احداث باغات داربستی است.

گازری فرماندار شهرستان به همراه قلی پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب از تعدادی از باغات انگور شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان کمبود های باغ داران و برداشت محصول انگور قرار گرفتند.

خبرنگاران مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1550

به "85 هکتار از باغات انگور خنداب داربستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 هکتار از باغات انگور خنداب داربستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید