تور اروپا ارزان: پنجاهمین برد اروپایی؛ کلوپ در جمع بزرگان

به گزارش ساری فان، خبرگزاری خبرنگاران- ملاقات اینتر و لیورپول در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2021/22 با فزونی 2-0 لیورپول به انتها رسید. تیم کلوپ به فاصله تقریبا دو ماه مقابل دیگر تیم شهر میلان در سن سیرو به پیروزی دست یافت.

تور اروپا ارزان: پنجاهمین برد اروپایی؛ کلوپ در جمع بزرگان

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، لیورپول اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در طول یک فصل مقابل میلان و اینتر در استادیوم سن سیرو به پیروزی می رسد. قرمزهای آنفیلد در دور گروهی، میلان را با نتیجه 2-1 در سن سیرو شکست دادند و امشب مقابل اینتر در این استادیوم به پیروزی رسیدند. قبلا تاتنهام نیز به رکورد مشابهی مقابل تیم های میلانی رسیده بود با این تفاوت که فقط یکی از بردهای اسپرز در سن سیرو به دست آمد. تاتنهام در فصل 2010/11 لیگ قهرمانان اروپا، اینتر را در لندن و میلان را در سن سیرو شکست داده بود.

بعلاوه محمد صلاح پس از پیتر کراوچ، دومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که مقابل اینتر و میلان در طول یک فصل از این رقابت ها پیروز به گلزنی می گردد. گفتنی است صلاح در 8 بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز به گلزنی شده و آمار 10 گل و 1 پاس گل را ثبت نموده است.

شاگردان کلوپ در این ملاقات میزبان را اسیر فرصت طلبی و بازی بدون اشتباه خود کردند تا این مربی وارد یک جمع هشت نفره از مربیان بزرگ تاریخ لیگ قهرمانان اروپا گردد. این پنجاهمین برد سرمربی آلمانی لیورپول در چمپیونزلیگ بود. کلوپ این تعداد برد را در 88 مسابقه کسب نموده است؛ این یعنی سرمربی آلمانی برنده 57 درصد از تقابل های اروپایی خود بوده است. او بخشی از این بردها را هم با تیم دورتموند کسب کسب نموده است. پیش از کلوپ تنها هفت مربی در تاریخ لیگ قهرمانان پیروز به کسب 50 برد شده بودند. فرگوسن، آنجلوتی، گواردیولا، مورینیو، ونگر، فن خال و بنیتز مربیانی هستند که کلوپ با کسب پیروزی مقابل اینتر به جمع آنها پیوست.

محمد صلاح و روبرتو فیرمینو، دو ستاره خط حمله لیورپول گل های تیم شان در بازی امشب را به ثمر رساندند اما برترین بازیکن زمین یک مدافع بود؛ ویرجیل فن دایک، مدافع 30 ساله هلندی که مقابل مهاجمان خطرناک اینتر بی اشتباه ظاهر شد در خاتمه مسابقه، جایزه برترین بازیکن را دریافت کرد. فن دایک اجازه خودنمایی به ژکو، پریشیچ و دیگر عناصر خطرناک میزبان در فاز تهاجمی را نداد تا نقش مهمی در کلین شیت ارزشمند در خانه حریف داشته باشد. 50 پاس از 53 پاس مدافع لیورپول در این ملاقات صحیح بود. او 65 بار با توپ تماس داشت و 5 مورد از 7 نبرد تن به تن را پیروز شد. فن دایک 7 دفع توپ و 3 توپ ربایی در طول 90 دقیقه انجام داد تا بدون حرف و حدیث، مرد شماره یک میدان لقب بگیرد.

لیورپول که به عنوان صدرنشین از گروه مرگ مسابقات صعود کرد، طی بازی های رفت و برگشت پیروز شده بود میلان را 2-1 و 3-2 شکست دهد. محمد صلاح، ستاره مصری بندرنشینان انگلیس در هر دو بازی پیروز به گلزنی شده بود و طرفداران لیورپول امیدوار بودند که با تکرار گلزنی مقابل نماینده دیگر شهر میلان در اروپا، موتور ستاره محبوب شان دوباره روشن گردد.

صلاح هفته گذشته اولین بازی خود بعد از بازگشت از جام ملت های افریقا 2022 را مقابل لسترسیتی انجام داد. او در 35 دقیقه خاتمهی وارد زمین شد و چند بار تا آستانه گلزنی پیش رفت اما ناپیروز بود. کلوپ در بازی امشب مقابل اینتر از صلاح در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد و امیدوار بود که این ستاره دوباره در سن سیرو بدرخشد. صلاح که از همان دقایق نخست پر انگیزه نشان می داد، نود دقیقه در زمین حضور داشت و پاسخ اعتماد کلوپ را در دقیقه 83 با به ثمر رساندن گل دوم داد تا لیورپول این بار هم با گلزنی او میلان را فتح کند.

این سی و سومین گل صلاح در پنجاهمین بازی اروپایی اش برای لیورپول بود. تنها رونالدو (51 گل با رئال) و لواندوفسکی (36 گل با بایرن) در 50 ملاقات نخست خود در لیگ قهرمانان بیش از صلاح گلزنی نموده اند. ستاره مصری لیورپول در 50 بازی که برای لیورپول در اروپا انجام داده، 33 گل زده، 9 پاس گل داده و یک قهرمانی کسب نموده است.

در این بازی لیورپول برخلاف اینتر عملکرد همیشگی اش را نداشت. در واقع تا اواسط نیمه دوم، یورگن کلوپ نبرد تاکتیکی را به اینتر باخته بود و در مقاطع زیادی از بازی، آشفتگی خاصی در بین بازیکنان لیورپول، به خصوص در خط هافبک دیده می شد. کلوپ در ابتدای نیمه دوم، روبرتو فیرمینو را به جای ژوتا به زمین فرستاد تا این مهاجم برزیلی، یاری بیش تری به خط هافبک انجام دهد اما عملکرد کلی خط هافبک، اصلا قابل قبول نبود. به همین دلیل سرمربی آلمانی قرمزها تصمیم گرفت نبی کیتا و جوردن هندرسون را وارد مسابقه کند تا بتواند به اوضاع خط هافبک تیمش سر و سامان ببخشد. حضور هندرسون و نبی کیتا، باعث شد آزادی عمل به شکل قابل توجهی از چالهان اوعلو و بروزوویچ گرفته گردد و بازی کمی متعادل تر پیش رفت. با فروکش کردن موج سنگین حملات اینتر، لیورپول برگ برنده همیشگی اش را رو کرد؛بهره گیری از ضربات آزاد.

در اوایل بازی، ضربه آزاد اندی رابرتسون با ضربه سر سادیو مانه همراه شد و این مهاجم سنگالی، بدشانس بود که توپ به بالای دروازه رفت. با این حال، دو گل لیورپول در این بازی به لطف ضربات آزاد به ثمر رسید؛ چیزی که لیورپول در آن تبحر دارد. گل اول را روبرتو فیرمینو، تعویض طلایی کلوپ با یک ضربه سر روی کرنر رابرتسون به ثمر رساند. دقایقی بعد، این بار الکساندر آرنولد بود که از این طریق معین کننده ظاهر شد. ارسال بلند او با تاثیرگذاری فن دایک همراه شد و شوت آرام محمد صلاح پس از تغییر جهت و البته ضعف هندانوویچ در جای گیری، وارد دروازه نراتزوری شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1476

به "تور اروپا ارزان: پنجاهمین برد اروپایی؛ کلوپ در جمع بزرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: پنجاهمین برد اروپایی؛ کلوپ در جمع بزرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید