سودان جنوبی از سرویس امنیتی برای ساکت کردن منتقدان استفاده می نماید

به گزارش ساری فان، خبرگزاری خبرنگاران- عفو بین الملل امروز (سه شنبه) خاطرنشان کرد، سرویس امنیت ملی سودان جنوبی از اختیاراتش برای ایجاد رعب و وحشت در میان روزنامه نگاران، فعالان و منتقدان استفاده می نماید و همین امر فضایی از ترس را ایجاد نموده است.

سودان جنوبی از سرویس امنیتی برای ساکت کردن منتقدان استفاده می نماید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه القدس العربی نوشت، مدیر این سازمان در شرق و جنوب آفریقا گفت، تهدید به نظارت و کنترل شدید در نوع خود یک سلاح است و منتقدان دولت سودان جنوبی و فعالان حقوق بشری اعلام نموده اند که در ترس دائمی از جاسوسی علیه خود زندگی می نمایند.

عفو بین الملل گفت، در جریان تحقیقات دو ساله اش با 63 تن فعال، روزنامه نگار و وکیل در سودان جنوبی مصاحبه نموده و علاوه بر مصوبات و قوانین بیش از 57 گزارش و مطالعاتی که هیئت های سازمان ملل و سازمان های بین المللی دولتی و غیر دولتی تهیه کردند، آنالیز کرد.

طبق گزارش عفو بین الملل، دولت سودان جنوبی از سرویس امنیت ملی برای ایجاد رعب و وحشت، آزار و اذیت، بازداشت های خودسرانه، بازداشت های طولانی مدت، شکنجه و قتل غیرقانونی استفاده می نماید تا منتقدان دولت، فعالان حقوق بشری و روزنامه نگاران را ساکت کند.

طبق این گزارش، روایت های معتبر و مستدلی از منابع مختلف وجود دارد که نشان می دهد مزدوران سرویس اطلاعات سودان جنوبی به سازمان های غیر دولتی، رسانه ها و شرکت های امنیتی در بخش خصوصی و هتل ها نفوذ نموده اند.

از زمان استقلال سودان جنوبی در ماه ژوئیه 2011 آزادی بیان در این کشور به شدت محدود شده است و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل این کشور را خطرناک ترین مکان در دنیا برای روزنامه نگاران می داند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 876

به "سودان جنوبی از سرویس امنیتی برای ساکت کردن منتقدان استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان جنوبی از سرویس امنیتی برای ساکت کردن منتقدان استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید