راهنمای خرید تینر

به گزارش ساری فان، راهنمای خرید تینر می تواند به شما در انتخاب درست تینر و رنگ آمیزی حرفه ای یاری کند. وقتی خرید تینر را به درستی انجام دهیم، می توانیم از نتیجه کار و دستیابی به کیفیت دلخواه در پروژه های رنگ مطمئن شویم. اگر می خواهید اطلاعاتی کامل پیش از خرید تینر داشته باشید، به مطالعه ادامه دهید.

راهنمای خرید تینر

راهنمای خرید تینر

تینر نوعی حلال شیمیایی است که برای رقیق سازی و کاهش ویسکوزیته رنگ استفاده می گردد. تینرها ویژگی های رنگ را بهبود می بخشند و انتخاب درست تینر می تواند در سرعت خشک شدن، خاصیت برس خوری، ویسکوزیته و سایر خواص رنگ اثرگذار باشد.

پیش از خریداری انواع تینر توصیه می کنیم، حتماً به موارد زیر توجه کنید:

1. نوع رنگ را درنظر بگیرید

پیش از خرید تینر، توجه به نوع رنگ مورداستفاده از موارد لازم است. رنگ های گوناگون هرکدام به انواع خاصی از تینر احتیاج دارند؛ برای مثال، رنگ های روغنی را باید با نوعی تینر به نام تربانتین (turpentine) ترکیب کنید، درحالی که رنگ های دارای پایه آب به تینر اکریلیک یا آب احتیاج دارند.

2. ایمنی و سازگاری تینر را آنالیز کنید

مطمئن شوید تینر مورداستفاده شما با رنگ انتخابی سازگار است تا از هرگونه واکنش نامطلوب رنگ با تینر که روی سلامتی شما اثر می گذارد، جلوگیری کنید. بعلاوه، هنگام کار با تینر، موارد ایمنی را درنظر داشته باشید. یادتان باشد تینر قابل اشتعال است.

بعلاوه، بعضی از محصولات مانند تینر، بخارات سمی فراوری می نمایند. باید هنگام استفاده از تینر به تهویه مکان اجرای رنگ توجه داشته باشید.

4. به شیوه کاربرد توجه کنید

روش موردنظرتان برای اجرای رنگ در انتخاب نوع تینر اثر دارد. اگر می خواهید رنگ را با پیستوله و به صورت پاششی اعمال کنید، به تینری احتیاج دارید که با پیستوله و تفنگ های اجرای رنگ سازگار باشد. اگر بخواهید رنگ را با غلطک یا قلم مو اجرا کنید، باید تینر شما به کاهش نشانه های برس یا قلم مو یاری کند.

5. کیفیت مهم است

برای اطمینان از نتایج و عملکرد بهتر، روی تینرهای باکیفیت بالا و معتبر سرمایه گذاری کنید. تینرهای مقرون به صرفه ممکن است ناخالصی داشته باشند و ماندگاری و یکپارچگی رنگ را به خطر بیندازند! یک تینر باکیفیت به شما یاری می نماید نقاشی حرفه ای روی سطوح داشته باشید و از دوام کار خود مطمئن شوید.

5. آثار زیست محیطی

هنگام خرید تینر بهتر است به اندازه VOC (ترکیبات آلی فرار) در تینر توجه کنید. هرچه اندازه ترکیبات آلی فرار در تینر کمتر باشد، آسیب زیست محیطی کمتری دارد. دورانداختن و استفاده این نوع تینرها ایمن تر به شمار می رود و بدون کاهش کیفیت رنگ آمیزی با محیط زیست سازگارترند.

6. ماندگاری و نوع نگهداری

به شرایط نگهداری و دوام تینر انتخابی خود دقت کنید. نگهداری تینر در جای خنک و خشک و دور از نور خورشید می تواند اثربخشی تینر را حفظ کند و باعث ماندگاری بیشتر تینر گردد. استفاده از تینرهایی که تاریخ مصرف آن ها گذشته است، می تواند به نتایج ضعیف منجر گردد و ممکن است به وسایل رنگ کاری شما آسیب برساند.

برترین برند تینر ایرانی

یکی از موارد مهم هنگام خرید تینر، اطمینان از کیفیت تینر محسوب می گردد. یکی از برترین برندهای تینر ایرانی، هافمن (HAFMAN) است. تینر هافمن، محصولی از کارخانه رنگ و رزین اطلس فام، به شمار می رود. شرکت اطلس فام با عرضه محصولات باکیفیت، سال هاست عنوان صادرنماینده نمونه کشور را دارد.

شما می توانید انواع تینر باکیفیت را از محصولات هافمن بخرید؛ تینرهایی مانند

  • تینر اکریلیک
  • تینر فوری
  • تینر پلی اورتان
  • بیس کوت

خواص مهم در انتخاب تینر

  • نقطه جوش و تبخیر
  • اندازه سمی بودن
  • نقطه اشتعال
  • قدرت حلالیت

انواع تینرهای کاربردی

تینرها انواع مختلف دارند و شامل موارد زیر می شوند:

  1. تینر شستشو

این نوع تینر برای شستشوی ابزار نقاشی به کار می رود.

  1. تینر روغنی

این نوع از انواع تینر برای استفاده در رنگ روغنی و ساختمانی کاربرد دارد.

  1. تینر کوره ای

این تینر از انواع کاربردی تینر برای رقیق کردن رنگ های کوره ای است.

  1. تینر فوری

برای رقیق کردن رنگ های سلولوزی و فوری از تینر فوری استفاده می گردد.

  1. تینر لوساید

این تینر مناسب رنگ های اتومبیل است. با استفاده از تینر لوساید می توان رنگ خودرو را رقیق کرد.

  1. تینر اختصاصی

این نوع از تینر برای رنگ های خاص مثل اپوکسی، فایبرگلس و اتیل سیلیکات به کار می رود.

سخن پایانی؛ انتخاب تینر مناسب و رنگ کاری حرفه ای و مقاوم!

راهنمای خرید تینر را در این مقاله دراختیارتان قرار دادیم. بادرنظر گرفتن نوع رنگ، کیفیت، روش کاربرد، سازگاری، آثار زیست محیطی و دستورالعمل نگهداری تینر می توانید انتخابی آگاهانه هنگام خرید تینر داشته باشید و نتیجه کلی پروژه نقاشی خود را بهبود ببخشید.

به یاد داشته باشید تینر خوب فقط یک محصول نیست، بلکه ابزاری ضروری در ایجاد سطوح بادوام و زیباست.

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1403 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 1715

به "راهنمای خرید تینر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید تینر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید