خبرنگاران تعداد صنایع دارای گاز در کردستان به 582 واحد رسید

به گزارش ساری فان، سنندج - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت گاز کردستان به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر گازرسانی به صنایع با هدف کاهش آلایندگی ناشی از مصرف سوخت مایع اشاره نمود و گفت: تا به امروز 582 واحد صنعتی در این استان با مصرف سالانه 39 میلیون لیتر سوخت مایع به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

خبرنگاران تعداد صنایع دارای گاز در کردستان به 582 واحد رسید

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

احمد فعله گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یک هزار و 407 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان شناسایی شده که سالانه بیش از 50 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می نمایند که با برنامه ریزی اجرا شده به ترتیب اولویت، به صنایع پرمصرف با آلایندگی زیاد، گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه صنایع تازه ورود نموده به چرخه فراوری به شرط موافقت کارگروه گازرسانی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شوند، اضافه نمود: امسال به 53 واحد صنعتی در استان گازرسانی شده و براساس برنامه ریزی تا خاتمه امسال این تعداد به 133 واحد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه تا به امروز به 2 هزار و 245 واحد صنعتی استان گازرسانی شده است، اضافه نمود: پارسال این شرکت برای گازرسانی به هر واحد فراوریی مصوبه شورای اقتصاد، 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه می کرد اما امسال این رقم به سقف 6 میلیارد ریال افزایش یافته است.

فعله گری با بیان اینکه گازرسانی به 95 درصد صنایع به راحتی صورت می گیرد، یادآور شد: در صورت فاصله واحدهای فراوریی تازه احداث شده با خطوط انتقال گاز زیاد و اعتبار مورد احتیاج آن از سقف 6 میلیارد ریال بیشتر باشد، خود صاحب واحد فراوریی باید هزینه اضافی آن را پرداخت کند، با این وجود خطوط گاز در تمام نقاط استان گسترده است .

فعله گری، آمار روستاهای بهره مند از گازطبیعی را در کردستان یک هزار و 334 روستا خاطرنشان کرد و گفت: تا به امروز 11 هزار و 200 کیلومتر شبکه توزیع گاز در مناطق مختلف استان اجرا شده که هفت هزار و 730 کیلومتر در روستاها و سه هزار و 470 کیلومتر در شهرها اجرا شده است.

در حال حاضر 545 هزار و 700 مشترک کردستانی از خدمات شرکت گاز بهره مند هستند. ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری کردستان 100 درصد و در جمعیت روستایی 93 درصد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 681

به "خبرنگاران تعداد صنایع دارای گاز در کردستان به 582 واحد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد صنایع دارای گاز در کردستان به 582 واحد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید