واکنش شهرداری به بازگشت بوی نامطبوع به تهران

به گزارش ساری فان، به گزارش خبرنگاران، شینا انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در واکنش به بازگشت بوی نامطبوع تهران گفت: امسال سومین سالی است که کلانشهر تهران درگیر انتشار بوی نامطبوع شده است. سال 97 برای نخستین بار در روز چهارشنبه مورخ 12 دی ماه و در سال 98 در روزهای 11، 17، 23 و 24 آذرماه و روز یکم دی ماه، و در امسال در 8 آذر ماه بوی نامطبوعی در بخش هایی از شهر تهران برای چند ساعت استشمام شد.

واکنش شهرداری به بازگشت بوی نامطبوع به تهران

وی ضمن بیان اینکه طبق آنالیز های انجام شده با همکاری ادارات محیط زیست مناطق 22 گانه شهر تهران امسال نیز همانند سال گذشته مناطق مرکزی شهر تهران بیشتر با استشمام بوی نامطبوع درگیر بودند، اظهار کرد: در 8 آذر امسال بویی در مناطق 4، 5، 7، 8، 10، 11، 18، 19 و 20 از حدود ساعت 16 الی 18 قابل استشمام بود.

انصاری ادامه داد: مطابق با گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز هم سال گذشته و هم امسال در این روزها با توجه به داده های ایستگاه های سنجش هوا در سطح شهر تهران غلظت SO2 (دی اکسید گوگرد) به طور ناگهانی افزایش پیدا نموده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه نمود: در این راستا اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پروژه ای تحت عنوان شناسایی عوامل بوی نامطبوع شهر تهران و ارائه راهکارهای اجرایی و مدیریتی جهت برطرف آن در دست انجام دارد تا علل ایجاد و انتشار ناگهانی بوی نامطبوع در شهر تهران شناسایی و برطرف گردد.

انصاری در انتها گفت: گرچه هنوز منبع یا منابع دقیقی برای بوی نامطبوع تهران شناخته نشده است اما انباشت زه آب در لایه های زیر سطحی پس از بارش باران ، افرایش بار فاضلاب در شبکه زیر سطحی، آلودگی ناشی از سوخت فسیلی و تغییرات SO2 (دی اکسید گوگرد) در هوا و رطوبت هوا در این موضوع بی تاثیر نیستند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 759

به "واکنش شهرداری به بازگشت بوی نامطبوع به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شهرداری به بازگشت بوی نامطبوع به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید