واکسن سل ریسک آلزایمر را در بیماران سرطانی کاهش می دهد

به گزارش ساری فان، تحقیق جدید نشان می دهد واکسن جدید بیماری سل به کاهش ریسک بیماری آلزایمر کمک می کند.

واکسن سل ریسک آلزایمر را در بیماران سرطانی کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، در حال حاضر از هر 10 فرد بالا 65 سال یک نفر مبتلا به بیماری آلزایمر است و پیش بینی می شود تا سال 2030 این رقم سه برابر می شود. از این رو نیاز به یافتن درمان این بیماری ضروری است.

بر همین اساس، محققان در تحقیقات اخیر خود دریافتند واکسن بیماری سل می تواند نرخ ابتلاء به آلزایمر را در بیماران سرطانی کاهش دهد. این یافته می تواند نور امیدی برای بیماران مبتلا به آلزایمر باشد.

محققان در این مطالعه با آزمایش واکسن BCG (Bacillus Calmette-Guerin) که ابتدا برای بیماری سل تولید شد و در حال حاضر برای درمان سرطان مثانه استفاده می شود، دریافتند این واکسن می تواند درمان مؤثری برای پیشگیری از آلزایمر باشد.

محققان با بررسی داده های مربوط به دهه 1960 دریافتند کشورهای که بیماران مبتلا به سرطان مثانه را با واکسن BCG درمان کرده بودند با شیوع کمتر بیماری آلزایمر روبرو بودند.

آشنایی با 10 نشانه هشدار دهنده آلزایمر

محققان در این مطالعه، 1371 بیمار مبتلا به سرطان مثانه را که درمان BCG دریافت کرده بودند بررسی کردند. میانگین سنی این افراد 68 سال بود. در طول مدت بررسی این افراد، 65 بیمار سرطانی مبتلا به آلزایمر شده بودند.

محققان مشاهده کردند افرادی که به عنوان بخشی از فرایند درمان شان BCG دریافت نکرده بودند در مقایسه با بیمارانی که BCG دریافت کرده بودند، با ریسک بیشتر ابتلاء به آلزایمر روبرو بودند: 8.9 درصد در مقابل 2.4 درصد.

همچنین در مقایسه با جمعیت سالم عمومی، افرادی که هیچ وقت تحت درمان با BCG قرار نگرفتند 4 برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به آلزایمر روبرو بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 119

به "واکسن سل ریسک آلزایمر را در بیماران سرطانی کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن سل ریسک آلزایمر را در بیماران سرطانی کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید