رئیس مجلس عراق پس از دیدار با ظریف: از تقویت روابط با همسایگان حمایت می کنیم

به گزارش ساری فان، رئیس مجلس عراق در دیدار با وزیر خارجه ایران بر ضرورت همکاری برای حمایت از صلح و امنیت منطقه تاکید کرد و گفت که نهاد قانونگذاری عراق از دولت برای تقویت روابط با همسایگان حمایت می کند.

رئیس مجلس عراق پس از دیدار با ظریف: از تقویت روابط با همسایگان حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر اطلاع رسانی رئیس مجلس عراق روز یکشنبه از جزئیات دیدار اخیر وی با وزیر خارجه ایران که به بغداد سفر کرده است، خبر داد.

در این بیانیه آمده است: محمد الحلبوسی میزبان محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و هیئت همراه او بود. در این دیدار روابط دوجانبه و توسعه همکاری در مسائل مورد اهتمام دو طرف مطابق با منافع متقابل مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت همکاری برای حمایت از ثبات منطقه و تقویت صلح و امنیت منطقه ای تاکید شد.

بر اساس این بیانیه الحلبوسی در این دیدار گفته است که عراق از بی ثباتی زیادی رنج می برد و خواهان ایجاد روابط متوازن با همه بر اساس احترام متقابل است.

الحلبوسی همچنین تاکید کرده است که نهاد قانونگذاری عراق از دولت در هر آنچه برای تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه لازم است، حمایت می کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه دفتر رئیس مجلس عراق آمده است: ظریف هم در این دیدار تاکید کرد که عراق در حال بازیابی نقش فعال و کارآمد خود به عنوان یک قدرت منطقه ای است و باید محوری برای ثبات منطقه باشد.

در خاتمه این بیانیه آمده است: ظریف از تمایل کشورش برای اجرای توافقنامه های خود با بغداد و توسعه افق های همکاری با عراق در همه زمینه ها گفت.

وزیر امور خارجه ایران صبح امروز به منظور رایزنی با مقامات عراقی در رأس هیأتی به بغداد سفر کرد و با وزیر خارجه، نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس ائتلاف الفتح و رئیس جریان حکمت ملی عراق و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی دیدار و گفت وگو کرد و پس از خاتمه سفر خود به بغداد به شهر اربیل مرکز منطقه کردستان عراق رفت.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 530

به "رئیس مجلس عراق پس از دیدار با ظریف: از تقویت روابط با همسایگان حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس عراق پس از دیدار با ظریف: از تقویت روابط با همسایگان حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید