دیپلمات سابق آمریکا: واشنگتن به بازیگران کنونی دولت افغانستان وفادار نیست

به گزارش ساری فان، سرپرست سابق دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان اظهارداشت که دولت آمریکا به بازیگران کنونی دولت افغانستان وفادار نیست و امکان همکاری با دیگر چهره های این کشور وجود دارد.

دیپلمات سابق آمریکا: واشنگتن به بازیگران کنونی دولت افغانستان وفادار نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، لارل میلر سرپرست سابق دفتر نمایندگی ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان گفت که در دوران جنگ سرد، آمریکا با شبکه حقانی و شماری از افراد دیگر کار می کرد اما با گذشته زمان با آنها دشمن شد.

وی که ریاست بخش آسیا گروه بین المللی بحران را دارد، شرح داد: دولت آمریکا در شرایط جاری نیز به بازیگران دولت کنونی افغانستان وفادار نیست و امکان همکاری با چهره های دیگر این کشور نیز وجود دارد.

میلر گفت که ممکن است آمریکا با چهره های دیگر در افغانستان نیز وارد شراکت شود.

دیپلمات سابق آمریکا تاکید کرد که آمریکا در افغانستان، نمی تواند طالبان را شکست دهد همچنین به دنبال ایجاد دولتی نیز نبوده است که بتواند به تنهایی طالبان را شکست دهد.

وی در ادامه اظهارداشت که شرایط در افغانستان برای یک توافق صلح در حال پیشرفت نیست بلکه در حال بدتر شدن است.

این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز گفته بود که پرسش های مهم درباره نقش طالبان در حکومتداری بی پاسخ است و سرنوشت دولت کنونی و نظامی که آمریکا به تاسیس آن کمک کرده نیز در گفت وگوها تعیین نیست.

به گزارش تلویزیون یک، میلر تاکید کرده بود که پیشرفت های کنونی آمریکا در نشست های متعدد با طالبان نیز به دلیل امتیازاتی است که دولت ترامپ با قبول گفت وگو با طالبان داده، در حالی که این گروه هنوز حاضر به گفت وگو با دولت افغانستان نیست.

همچنین تابش فروغ تحلیلگر افغان ساکن واشنگتن خاطرنشان کرده است که در دولت ترامپ نیاز شدیدی برای رسیدن به چیزی ملموس، شاید یک دستاورد در سیاست خارجی وجود دارد تا رئیس جمهور آمریکا بتواند این دستاورد را پیش از برگزاری انتخابات در سال 2020 به پایگاه سیاسی و حامیان خود ارائه دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: sari-fun.ir شناسه مطلب: 582

به "دیپلمات سابق آمریکا: واشنگتن به بازیگران کنونی دولت افغانستان وفادار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات سابق آمریکا: واشنگتن به بازیگران کنونی دولت افغانستان وفادار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید